×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آمادگی کامل کادر بهداشت و درمان استان گیلان در ایام تعطیلات نوروز

گیلان پیام/در وبینار سراسری روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه از آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

دکتر آشوبی با اشاره به اینکه در هفته اول تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۲، ۹ میلیون گردشگر وارد استان شدند، گفت: ما امسال، البته با توجه به شرایط جوی انتظار ورود حداقل ۶ میلیون نفر به استان را داریم. در همین راستا مرکز هدایت عملیات بحران (EOC)، کاملا فعال هست و دو سامانه ۱۹۰ و ۴۴۰۱، برای مردم در نظر گرفته شده است که اگر انتقاد و پیشنهادی داشتند ارائه داده و یا راهنمایی‌های لازم را دریافت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از هماهنگی با سازمان انتقال خون، جهت تامین خون مورد نیاز مراکز بهداشتی-درمانی خبر داد.

دکتر آشوبی با تاکید بر این موضوع که آمبولانس‌های اورژانس استان صبح و عصر در جاده‌های پر تردد و حادثه خیز جهت اطمینان خاطر هموطنان در کنار همکاران پلیس راه، حضور دارند، افزود: کمپ سلامت و ایستگاه سلامت نوروزی استان گیلان در ورودی آزادراه رشت-قزوین در منطقه امام‌زاده هاشم فعال است.

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها در تمام رده‌های دانشگاه، به آمادگی کامل ۳۶ بیمارستان در سطح استان گیلان و حدود ۶هزار نفر از پرسنل کادر درمان به همراه پزشکان متخصص اشاره کرد و افزود: ۱۰۰ اتاق عمل و ۴۸۱ تخت ویژه فعال در سراسر استان در اختیار مردم و مسافرین است.

دکتر آشوبی همچنین در مورد کلینیک‌های ویژه در ایام تعطیلات، گفت: کلینیک‌های ویژه با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص برای خدمت‌رسانی به مردم حضور دارند و خدمت‌رسانی به مراجعان انجام می‌پذیرد.

در خصوص تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها، دکتر آشوبی، افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ۱۸ تیم ۵ نفره تیم بازرسی در نظر گرفته و کارشناسان بهداشت محیط ما باتوجه به حضور مسافران، در قالب ۱۰۵ تیم دو نفره به فعالیت می‌پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی و کشیک ۴۹۵ پزشک خانواده در مراکز شبانه‌روزی بیتوته خبر داد و گفت: پردیس دانشگاه علوم پزشکی در شهر رشت، کلینیک دندانپزشکی را فعال کرده است تا به هموطنان در ایام تعطیلات نوروز خدمت‌رسانی کنند.

دکتر آشوبی با عنوان این مطلب که ساعات کاری داروخانه‌ها تا ۱۰ شب افزایش داده شده است، ادامه داد: ۷۰ داروخانه شبانه‌روزی نیز در سطح استان طبق روال به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه استان گیلان دارای ۹۴ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای، یک اورژانس هوایی و فعالیت اورژانس موتوری در دو شهرستان لاهیجان و لنگرود آغاز شده است، افزود: از آغاز طرح سلامت نوروزی در تاریخ ۲۴ اسفندماه، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان، ۴۴۰۳ تماس دریافت کرده که ۲۹۴ مورد تصادف بدون فوتی، ۱۵۰۸ مورد غیر تصادفی و ۲۰ مراجعه نیز به کمپ سلامت ثبت شده است.

در پایان دکتر آشوبی با اشاره به یک کار نوآورانه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: یکپارچه‌سازی مدیریت آمبولانس‌های تحت اختیار به مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان جهت صرفه جویی در هزینه ها و زمان، انجام پذیرفت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.