×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
مدیرعامل آبفای گیلان:  ۳۰۰۰ میلیارد ریال از طرحهای نیمه تمام، طی ۲ سال آتی به بهره برداری می رسد

آبفامدیرعامل آبفای گیلان به بهره برداری از ۳۰۰۰ میلیارد ریال طرحهای نیمه تمام طی ۲ سال آتی اشاره نمود.به گزارش گیلان پیام، کاظم لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای گیلان پس از دریافت عنوان مدیر شایسته ملی در دومین کنفرانس مدیران شایسته با بیان اینکه خبرنگاران زبان گویای دستگاههای اجرایی و مدیران دولتی هستند اظهار داشت: مدیران نباید درگیر عناوین شده و از هدف اصلی دور شوند و عملکردشان در دولت تدبیر و امید باید از سوی مردم مورد ارزیابی و رضایت قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: آبفای گیلان از شرکتهای مقتدر و توانمند علمی می باشد که ثمره آن تاکنون دیده نشده و وعده های پیشین یک به یک تحقق خواهد یافت و طی ۲ سال آتی طرحهای نیمه تمام در دست اجرا که سرمایه ملت است با مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید و سپس طرحهای جدید اجرا می گردد.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به برخورداری از حمایت وزارت نیرو تصریح کرد: شرکت آبفای گیلان توانست با استفاده از سرمایه گذار بخش خصوصی فاز دوم پروژه تصفیه خانه بزرگ آب گیلان را با مبلغ ۱۶۸۰ میلیارد تومان اجرایی نماید که پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

مهندس لطفی با بیان بهره برداری از پروژه های ملی و ملی استانی اظهار داشت: در سالجاری استان گیلان از ۳۱ استان کشور به لحاظ بهره برداری از این پروژه ها در تنش آبی در خشکسالی اخیر قرار نگرفت که نشاندهنده پویایی مجموعه آبفای گیلان می باشد.

وی با اشاره به برخورداری ۷۰% جمعیت شهری از تصفیه خانه بزرگ آب سنگر که از سد شهر بیجار تأمین می گردد افزود: بعد از مراحل تصفیه، یکی از بهترین آبهای شرب وارد شبکه توزیع آب شهر می گردد و ۳۰% دیگر جمعیت استان از تصفیه خانه آب آستارا، چاههای فلمن و … بهره مند می گردند.

مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه افزود: ۱۰۰% جعیت شهری استان از آب مطمئن و پایدار برخوردارند و از نقاط قوت و سرمایه های ارزشمند گیلان داشتن منابع آبی متعدد است که در صورت قرار گرفتن در وضعیت بحرانی، منابع آبی مطمئن برای تأمین آب استان موجود می باشد.

وی اجرای درست و مناسب برنامه های سال ۹۴ را در مدیریت منابع آبی طی سال ۹۵ موثر دانست و گفت: ۱۷ طرح ملی و ملی استانی مربوط به پروژه های آب و فاضلاب با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومان مصوب گردید که بیانگر نگاه ویژه دولت و وزارت نیرو به پروژه های زیست محیطی در گیلان است.

مهندس لطفی با اشاره به اینکه آیندگان در مورد مدیران و تصمیم گیران این دوره قضاوت خواهند نمود خاطرنشان کرد: در آینده ثروت به داشتن نفت و گاز نیست و داشتن آب پایدار مهم است و آبفای گیلان با پوشش ۱۰۰درصدی جمعیت شهری بدنبال بهینه سازی و به روز کردن تأسیسات می باشد.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین یادآورد شد: به جهت پایداری منابع آبی در گیلان و مازندران شاهد رشد جمعیت در استانهای شمالی خواهیم بود که ضمن پایداری طرحهای آبرسانی باید طرحهای فاضلاب نیز با قوت اجرا و به بهره برداری رسد.

وی با اعلام بهره برداری از تأسیسات آبرسانی غرب رشت طی روزهای آتی با حضور مقامات دولتی تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ فاضلاب غرب رشت (PSW) نیز آماده افتتاح است که با اجرای این پروژه ها فراتر از تعهدات ترسیم شده پیشرفت داشتیم که برخوردار از اعتبارات بانک جهانی و سایر منابع دولتی بوده و از طرحهای بزرگ آبرسانی استان می باشند.

مهندس لطفی در ادامه افزود: طرح آبرسانی به تالش، رضوانشهر و ماسال در سال ۹۳ کلید خورد و بخشی در سال ۹۴ وارد مدار بهره برداری شد که باتوجه به ۱۶ شهر گیلان که دارای طرح اجرایی ملی و کددار می باشند نشانگر نگاه ویژه به مقوله آب و فاضلاب در استان گیلان است.

مدیرعامل آبفای گیلان ضمن تقدیر از همراهی اعضاء شورای شهر و مردم در اجرای طرحهای فاضلاب خاطرنشان کرد: در تمامی شهرها طرحهای فاضلاب عملیاتی و به سرعت اجرا خواهد شد./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.