×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شهرستان تالش در مقاوم سازی مسکن روستایی پیشتاز است

گیلان پیام/مهندس حامد دائمی در جلسه شورای اداری تالش با اشاره به پیشتازی این شهرستان، در مقاوم سازی مسکن روستایی گفت: ۷۷ درصد از واحدهای مسکن روستایی تالش با بهره مندی از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی مقاوم شده، این شاخص در استان ۵۹ درصد و در کشور ۵۳ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان افزود: موضوع مقاوم سازی واحدهای مسکونی نیز بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته بطوری که این روند در مقایسه با سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته که استقبال ساکنان روستاها می‌تواند چشم‌انداز بهتری را فراهم کند.

دائمی بیان کرد: ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبیعی، ترویج مقاوم‌سازی و افزایش آگاهی روستاییان برای بالا بردن کیفیت و اهمیت مکان ساخت بناها اهمیت زیادی دارد. وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در روستاها گفت: حدود ۵۰ روز از زمان ابلاغ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان می‌گذرد و در این مدت ۱۹۰۶ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی و تاکنون ۱۴۷۸ نفر موفق به عقد قرارداد شده‌اند. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از شناسایی ۶/۲۴ هکتار اراضی در ۳ روستای شهرستان از اراضی ملی و مستثنیات و اراضی تحت اختیار نهادهای حمایتی خبر داد و گفت: تعیین تکلیف این اراضی در شورای مسکن و شورای برنامه‌ریزی استان در حال انجام است.

دائمی، تامین زمین در روستاها در قالب نهضت ملی مسکن را در دستور کار این بنیاد دانست و متذکر شد: متقاضیان مسکن در شهرها در قالب مهاجرت معکوس از این امکان برخوردار خواهند شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.