×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۲۸جوان منتخب جشنواره “جوانان برتر ایران زمین” تجلیل شدند

گیلان پیام/اسدالله عباسی در آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره جوانان ایرانی پرچمداران پیشرفت، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق برای بهره مندی از فیوضات این ماه پربرکت، گفت: مفتخرم دربین جوانان هستم که پرچمدار پیشرفت گیلان بوده و در بخش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی در عرصه های مختلف خوش درخشیده اند.

وی تصریح کرد: این افراد گام‌هایی مستحکم در جهت رشد و تعالی کشور و استان برداشته اند و استعدادهای خود را با کمک همه دست اندرکاران شکوفا ساخته‌اند و ما امروز شاهد درخشش آنها در رشته های مختلف هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به فرارسیدن بهار قرآن و طبیعت، اظهار کرد: همه ما باید در عمل به وظیفه خطیر خود برای رفع دغدغه های جوانان این مرز و بوم به درستی عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید بستر را برای رشد و تعالی کودکان، نوجوانان، جوانان و همه آحاد جامعه فراهم کنیم تا آرامش و امنیت که حاصل خون پاک شهیدان و امام شهداست، به خوبی در جامعه اسلامی متبلور شود.

عباسی تصریح کرد: در چله دوم انقلاب بر اساس تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، باید نگاهمان به سمت جوانان این سرمایه های اجتماعی باشد.

وی گفت: جوانان دستاورد مادی و معنوی نظام هستند؛ باید با قدردانی از آنها بتوانیم از هر فرصتی برای برآورده کردن خواسته های کسانی که برای ما افتخار آفرین و نخبه، بهره بگیریم.

وی از مسئولان مربوطه خواست جلسات را در فاصله زمانی کوتاهتری برگزار کنند و افزود: در این جلسات از نظرات جوانان بیش از پیش بهره گرفته شود چرا که خروجی و نتایج جلسات برای هم نسل های آنان باید بخوبی توسط خود همین عزیزان تبیین گردد.

استاندار گیلان اظهار کرد: باید خدمات انجام شده در بخش‌های فرزند آوری، وام اشتغال، ازدواج و مسکن اطلاع رسانی شود مردم باید از خدماتی که این سازمانها و نهادها به مردم ارائه می کنند باخبر باشند.

عباسی گفت: غالب رسانه های استان نقد منصفانه ای دارند و تقوای سیاسی و فرهنگی در ورای مطالب آنها وجود دارد اما برخی دیگر از این رسانه ها که در مسیر قانون قرار نگرفته اند فضایی ایجاد می کنند که مردم را بدبین و دلسرد شوند.

وی از کنشگران فعال فضای مجازی خواست: موارد مختلف اجتماعی و فرهنگی و سیاسی نقش آفرین باشند و عملکرد مثبت دولت و مسئولان را منعکس کرده و در عین حال خلاء های موجود را مشخص کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: پروژه آزاد راه با تلاشهای شبانه روزی و تخصیص بودجه و اعتبارات به سرانجام رسید اما برخی نارسانه ها بدنبال دلسرد کردن مردم هستند.

وی ادامه داد: این پروژه در توپوگرافی سختی اجرا شد و در آن معیشت مردم عزیز رودبار، روان شدن ترافیک این مسیر و حقوق اجتماعی مردم گیلان در نظر گرفته شد.

عباسی از مسئولان خواست از رسانه ها و کنشگران فضای مجازی فاصله نگرفته و با آنها ارتباط موثر برقرار کنند و در جلسات پرسش و پاسخ مواردی که مطرح می شود را مورد بررسی قرار دهند.

استاندار گیلان تصریح کرد: در بخش ورزشی نخبگان ورزشی بسیاری داریم که باید مورد تشویق قرار گیرند، طی ۲ سال گذشته از اعتبارات سفر برای تقویت زیرساختهای ورزشی استان هزینه شداین عملکردها باید بیان شود.

عباسی با تاکید بر اینکه در این فضا می توان استعدادهای کودکان، نوجوان و جوانان کشور را شکوفا کرد، افزود: وظیفه داریم در بخش های مختلف، ادبیات، موسیقی، فیلم هنر و سایر عرصه ها منحصر به یک زاویه دید نباشیم و همه رشته ها و توانمندی ها و استعداد های استان را در نظر بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: همه توجه خود را معطوف به کلانشهر رشت نخواهیم کرد و تلاش میکنیم امکانات در پهنه استان گیلان در جنوب، شمال، غرب و شرق و مرکز عادلانه توزیع شود.

وی تصریح کرد: جوانان پرچمدار پیشرفت و توسعه استان هستند به این معنی که آینده متعلق به جوانان است ما راه را هموار و باز و زیرساختها را فراهم کرده ایم.

استاندار گیلان بیان داشت: بعنوان عضوی از مجموعه خدمتگزار دولت سیزدهم و یک گیلانی همه توان و تجربه و علم وظرفیتهای استان را بکار گرفته و خواهم گرفت تا جوانان ما برای یک زندگی خوب در چله دوم انقلاب آماده شوند و از این انقلاب حفظ و صیانت و افتخار کنند.

عباسی تاکید کرد: برخود می بالیم که در سرزمین میرزا کوچک جنگلی، آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) و هشت هزار شهید والامقام به وظایف خطیر خود عمل می‌کنیم.

وی افزود: به همه مدیران اعلام می کنم که با تمام توان و قدرت و ظرفیت برای کسانی که امروز افتخار کشور در عرصه های قرآن، ادبیات، فیلم، موسیقی، ورزش، دانش بنیان، فعال رسانه ای و فضای مجازی، فعال اجتماعی و فعال جهادی هستند خدمات صادقانه و مخلصانه داشته باشند.

در این نشست صمیمانه شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان به بیان گزارش در زمینه عملکرد خود در حوزه جوانان پرداختند و تعدادی از جوانان نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.