×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انعقاد تفاهم نامه خواهر خواندگی ما بین رشت و طالقان/ مردم گیلان یاد دکتر حشمت را احیا کردند/ خیابانی در طالقان به نام رشت شد/ تقدیر رئیس شوراهای عالی استان های کشور از شورای رشت

گیلان پیام/علی مهدوی فرماندار طالقان در همایش یکصد و چهارمین سالروز شهادت دکتر حشمت از یاران سردار شهید میرزا کوچک جنگلی با قدردانی از حضور اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت در این برنامه اظهار کرد: از مردم گیلان به واسطه اینکه شخصیت و یاد دکتر حشمت را زودتر از مردم طالقان احیا و زنده نگه داشتند تشکر می کنم .

امام جمعه شهر طالقان نیز در این مراسم با خیر مقدم به مدعوینی که در این همایش حضور پیدا کردند اظهار کرد: از دکتر حشمت در تاریخ به عنوان مرد شماره دو بعد از شهید میرزاکوچک جنگلی نام برده شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه اجداد دکتر حشمت از سرداران مبارزه با مغول بودند افزود: دکتر حشمت پس از دستگیری هیچ وقت اظهار پشیمانی نکرد و امیدواریم با چنین همایش هایی بتوانیم تاریخ طالقان را بیش از پیش معرفی کنیم
نهضت جنگل در برابر استکبار قد علم کرد
رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در حاشیه این همایش با ادای احترام به شخصیت والای شهید میرزا کوچک جنگلی و دکتر ابراهیم حشمت اظهار کرد: ابعاد مختلف نهضت جنگل آنچنان وسیع است که برای ارائه آن به روزها و ماه‌ها زمان نیاز است.
محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه نهضت جنگل در دوران خفقان آن روزهای حاکم بر کشور در مقابل استکبار حاکم قد علم کرد افزود: باید با تلاشی گسترده ، عظمت نهضت جنگل و در راس آن شخصیت های بزرگی همچون سردار ملی آن، شهید استکبار ستیز میرزا کوچک خان جنگلی و دکتر حشمت را به دنیا معرفی کرد.
اعضای شورای رشت یاد و خاطره شهید میرزا کوچک و دکتر حشمت را زنده نگه داشتند
رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در همایش یکصد و چهارمین سالروز شهادت دکتر ابراهیم حشمت از یاران نزدیک سردار بزرگ نهضت جنگل شهید میرزا کوچک جنگلی در شهر طالقان با گرامیداشت یاد و خاطره سوم خرداد مصادف با سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار کرد: وقایع خاصی تاریخ هر کشوری را شکل داده اند و سوم خرداد مصادف با سالروز آزاد سازی خرمشهر یکی از این وقایع بزرگ و پُر افتخار است.
مهدی چمران با بیان اینکه ملتی که تاریخ و هویت نداشته باشند پایدار نخواهند ماند افزود: برخی از کشورها به دنبال تاریخ سازی برای خودشان هستند.
وی با تاکید به اینکه مردان بزرگی همچون میرزا کوچک خان و ابراهیم حشمت برای آزادی ملت بپا خواستند بیان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی نیز در همین راستا بود و البته بسیار در سطح وسیع تر انجام شد و امروزه انقلاب اسلامی ایران به قدرتی غیر قابل انکار تبدیل شده است.
چمران با قدردانی از اعضای شورای شهر رشت تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر رشت با تلاش ها و پیگیری هایی که انجام دادند یاد و خاطره شهید میرزا کوچک جنگلی و شهید ابراهیم حشمت را گرامی و زنده نگاه داشتند.
تلاش پهلوی برای تحریف نهضت جنگل
چمران با اشاره به اینکه در طول دوران پهلوی درباره نهضت بزرگ جنگل تحریف های فراوانی رقم خورد گفت: نهضت جنگل به منظور مقابله با استکبار و آزاد سازی ایران از دست متجاوزین شکل گرفت و ما باید یاد و نام شهدا را مرتب تکرار و زنده نگه داریم.
در این همایش امضای تفاهم نامه آئین خواهر خواندگی ما بین شهر رشت و شهر طالقان انجام شد.
جمعی از شعرای گیلانی که از سوی شهر طالقان به منظور شرکت در همایش دعوت شده بودند در وصف نهضت جنگل، سردار شهید میرزا کوچک جنگلی و دکتر ابراهیم حشمت اشعار خود را تقدیم کردند و همچنین گروه موسیقی سنتی گیلانی نیز به اجرای برنامه پرداخت.
رونمایی از کتاب نویسنده گیلانی در همایش دکتر حشمت
کتاب فریدون شایسته از نویسندگان بنام گیلان زمین نیز با عنوان زندگی نامه دکتر ابراهیم حشمت و دکتر فرهاد لاهیجی با موضوع نهضت جنگل در طالقان رونمایی شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.