×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پایداری شبکه های برق منوط به مدیریت مصرف گاز است

گیلان پیام/مهندس محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه خبرنگاران به عنوان طلایه داران اطلاع رسانی، نقش بسیار اساسی و مهمی در انتقال اخبار و اطلاعات دقیق و واقعی به مردم دارند گفت: اگر ابزارهای اطلاعاتی دقیق در اختیار خبرنگاران قرار گیرد بی شک می توانند در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در جامعه گام بردارند.
وی با تاکید بر اینکه همراهی رسانه ها و تلاش های آنها در راستای اطلاع رسانی موجبات افتخار و موفقیت صنعت برق در گذر از پیک تابستان امسال و عدم خاموشی ها را رقم زد ، تصریح کرد:امسال رویکرد صنعت برق برای گذر از پیک تابستان ، مشوق محوری و برنامه محوری بوده است و با استفاده از این دو رویکرد و همچنین مدیریت مصرف ، گذر از پیک تابستان با موفقیت سپری شد و مردم دچار خاموشی نشدند.
وی با اشاره به اعمال خاموشی ۸۷۶ مگابایتی سال گذشته در یک روز در استان گیلان، بیان کرد: خاموشی های مکرر در سال گذشته باعث ایجاد نارضایتی عمومی و ضرر و زیان فراوان به بخش‌های مختلف شد.
مدیر عامل توزیع برق گیلان افزود: در سال های گذشته ۶۰ درصد مردم به طور همزمان خاموشی را تجربه می‌کردند که این رقم بالایی بود و با پیگیری ها و جلساتی که از آغاز امسال و قبل از شروع پیک تابستان گذاشته شد به میزان چشمگیری کاهش یافت و ما در مشترکین خانگی شاهد قطعی برق نبودیم و این مهم فقط با چاشنی مدیریت در عملکرد محقق شد.
مهدیزاد با شروع فصل سرما و افزایش مصرف گاز عنوان کرد: در حال حاضر مهم ترین ماموریت ما مدیریت مصرف در گاز است، چرا که نیرو گاه ها بیشترین مصرف کنندگان گاز هستند و ما با برنامه ریزی دقیق در حوزه مدیریت مصرف برق در حوزه های مختلف قادر خواهیم بود در زمستان با مشکل افت و یا قطعی گاز در سطح استان مواجه نشویم.
وی از کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق و گاز در ادارات و صنایع استان خبر داد و بیان کرد: با مدیریت مصرف و الگوبرداری از برنامه موفق تابستان امسال باید به مدیریت فصل زمستان برویم.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به اجرای کابل خودنگهدار اظهار داشت: در زمینه اجرای کابل خونگهدار ما به بالاترین میزان در سنوات گذشته رسیده ایم و طی ۸ ماه گذشته توانسته ایم ۹۲۴ کیلومتر کابل خودنگهدار را در سطح استان انجام دهیم و تلاش داریم تا پایان سال این میزان به ۱۳۰۰ کیلومتر برسد.
مهندس مهدیزاده گفت: گیلان به دلیل شرایط جوی و همچنین مواجه با بحران های طبیعی سهمگین نظیر بارش های برف سنگین ، رطوبت و شرجی بودن هوا ایجاب می کند که شبکه های توزیع برق به ویژه در حوزه فشار ضعیف ، مورد نوسازی و مقاوم سازی قرار گیرد که این موضوع باعث اعمال هزینه هایی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات می شود و سعی داریم تا این خسارت ها به حداقل برسند.
وی با اشاره به موضوع فرسودگی شبکه و انباشت این فرسودگی طی سالیان اخیر بیان کرد: در حال حاضر فقط ۳۵ درصد شبکه به کابل خودنگهدار تجهیز شده که با ارتقای آن به بیش از ۶۰ درصد می‌توان میزان قابل توجهی از قطعی‌های ناشی از بارش برف را کاهش داد.
مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت :ما همچنین در حوزه رویت پذیری و کنترل پذیری نیز پیشرفتی دو برابر نسبت به سالهای قبل داشته ایم و در حال حاضر برای تمامی مشترکین جدید از کنتورهای «فهام» استفاده می‌شود و در حال حاضر ۹۴۰۰ مشترک ما دارای کنتورهای فهام هستند که قابلیت رویت پذیری و کنترل پذیری را دارند ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.