×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گیلان با پتانسیل شیلاتی نقش مهمی در امنیت‌غذایی و ارزآوری باشد/ حضور گیلان در ایران اکسپو هوشمندانه و بسیار علمی است

گیلان پیام/ سید حسین حسینی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از غرفه گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴(فرصت های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی کشور) افزود: سال گذشته حدود ۱۹ همت سرمایه گذاری در صنعت شیلات کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: ارزآوری ۶۵۰ میلیون دلاری صنایع شیلاتی نشان داد پتانسیل و ظرفیت بالقوه ای در این صنعت وجود دارد که می توان با استفاده از تمامی ظرفیت ها آن را بالفعل کرد.

وی تصریح کرد: با تدوین تیپ الگویی زنجیره ارزش آبزیان و ابلاغ آن به ۱۵ استان بر استانداران تکلیف شد حلقه مفقوده صادرات محصولات که همانا شناسه دار کردن و ایجاد ارزش افزوده در صنعت آبزیان است را در کنار سایر صنایع در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

وی گفت: با توجه به سابقه تاریخی شیلات گیلان و پتانسیل هایی که در این بخش وجود دارد، شیلات این استان بسیار پیشرو است؛ استانی که شیلاتی شناخته میشود به لحاظ فراهمی محصول، بازار و امکان صادرات گونه های مهمی مانند ماهیان خاویاری( که با ممنوعیت صید آن از سال ۲۰۱۱ تنها در حوزه آبزی پروری عرضه می شود) و شرکت های دانش بنیان مستقر در استان میتواند بازیگر مهمی در حوزه امنیت غذایی، ارز آوری، اقتصاد و حکمرانی غذایی باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: عزم و همت مدیران ارشد استان بر این است که پتانسیل ها و ظرفیت های اقتصادی استان را در عرصه های مختلف از جمله در حوزه شیلاتی و کشاورزی علمی، به روز و فعال کنند.

حسینی اضافه کرد: غرفه استان گیلان در نمایشگاه اکسپو بسیار علمی، هوشمندانه و دقیق طراحی شده است و مسیر پیش تولید، حین تولید، پس از تولید و زنجیره ارزش در صنایع مختلف ازجمله در حوزه کشاورزی و شیلات جای تقدیر و تشکر دارد چرا که ظرفیت های استان در این غرفه به خوبی تبیین شده است.

استان گیلان با ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری با ۹۰ هزار میلیارد تومان (همت) اعتبار در نمایشگاه اکسپو (فرصت های سرمایه گذاری کشور) حضور دارد. این نمایشگاه از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.