×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دولت؛ مصمم به امر به معروف و نهی از منکر در مسائل اقتصادی و اجتماعی

گیلان پیام/ آقای رئیسی، امروز شنبه در دیدار اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، با اشاره به همزمانی برگزاری این نشست با آغاز ایام سوگواری ماه محرم، امام حسین علیه‌السلام را پرچمدار این فریضه مهم دینی خواند و گفت: حرکت عظیم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهادت مظلومانه ایشان، گواه اهمیت بالای امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام است.
دولت مصمم به امر به معروف و نهی از منکر در مسائل اقتصادی و اجتماعی است
رئیس جمهور، پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همه آحاد امت اسلامی دانست و تصریح کرد: جامعه‌ای که نسبت به این فریضه بسیار مهم دینی حساس نباشد، جامعه زنده‌ای نیست. برای داشتن جامعه تراز انقلاب اسلامی، نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سست شود.
آقای رئیسی با اشاره به وظیفه قانونی دولت و دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر، گفت: همه دولتمردان و دستگاه‌ها در این‌باره مسئولیت دارند و باید با دقت و جدیت، وظایف خود را انجام دهند.
رئیس جمهور در ادامه، توجه به ظرفیت بزرگ مردمی در کشور و سازمان‌های مردم‌نهاد را در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: هر جا به مردم میدان داده شد، موفقیت حاصل شده است. اساساً هنر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب، آوردن مردم به میدان بود، بنابراین نباید از این ظرفیت بزرگ غفلت شود.
آقای رئیسی با تأکید بر لزوم بی‌توجهی به فضاسازی‌های باطل در مسیر امر به معروف و نهی از منکر افزود: متأسفانه گاه دیده می‌شود که برخی افراد تحت تأثیر جوسازی‌ها، از وظایف قطعی و قانونی خود سر باز می‌زنند که این موضوع خطرناک است، زیرا دشمن از همین اهرم، استفاده و برای عقیم ماندن بسیاری از مسائل مهم کشور، با ایجاد جوسازی، برخی مدیران را منفعل می‌کند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت کار تبیینی و تنویر افکار عمومی در زمینه معروف‌ها و منکرات تأکید کرد و از صاحبان نفوذ کلام خواست تا برای مردم، تمایز میان حق شخصی با حقوق جامعه را به روشنی تبیین کنند.
آقای رئیسی با بیان اینکه اگر امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی در جامعه نباشد، همه ضرر می‌کنند، افزود: باید همه در مسیر تأمین امنیت اقتصادی و اخلاقی باشند تا جامعه از ناهنجاری‌ها دور باشد.
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مصمم به امر به معروف و نهی از منکرات به‌ویژه در مسائل اقتصادی و اجتماعی است، افزود: در این زمینه، وظیفه دولت از همه نهاد‌ها بیشتر است و قدردان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستیم که برای اجرای این فریضه مهم دینی به دولت کمک می‌کند.
آقای رئیسی، ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان حادثه سیل، از زحمات و کارهای امدادی و جهادی دستگاه‌ها در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان قدردانی کرد.
پیش از سخنان رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، رئیس و هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین، سردار احمد وحیدی وزیر کشور، محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد، سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور و آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری به عنوان اعضای این ستاد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و کارهای مجموعه تحت مدیریت خود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به بیان نظر، دیدگاه‌ و پیشنهاد‌های خود پرداختند.
نحوه تعامل دولت با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های دولتی، اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مقابله با آسیب‌های فضای مجازی و ناهنجاری‌های سازمان‌یافته در حوزه فرهنگ، پرهیز از ایجاد دو قطبی در جامعه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و نیاز به پیوست فرهنگی برای همه فعالیت‌ها در این حوزه و تقویت تشکل‌های مردمی در احیای این فریضه مهم دینی، از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده سخنرانان قبل از رئیس جمهور در این نشست بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.