×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
حمایت هند از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگ‌های

گیلان پیام/ سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگ‌های حمایت کرد و گفت عضویت ایران در این سازمان باعث افزایش نفوذ سازمان در بازار‌های جهانی می‌شود.
جایشانکار روز جمعه در نشست شورای وزیران خارجه سازمان شانگ‌های در تاشکند گفت: اعضای سازمان شانگ‌های این فرصت را خواهند داشت تا از تاسیسات بندر چابهار ایران استفاده کنند.
هند در توسعه بندر چابهار مشارکت کرده و از این طرح برای تقویت ارتباط منطقه‌ای بین جنوب آسیا و آسیای میانه حمایت کرده است.
اوضاع اقتصادی افغانستان در دستور کار نشست تاشکند بود و روسیه و چین از آمریکا خواستند دارایی‌های افغانستان را که حدود ۹ میلیارد دلار است آزاد کند. امیرخان متقی وزیر خارجه موقت طالبان نیز به نشست دعوت شده بود. متقی در حاشیه نشست دیدار‌های دوجانبه با وزیران خارجه سازمان شانگ‌های داشت.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز بعد از نشست به خبرنگاران گفت که توافقات مربوطه در خصوص عضویت کامل ایران در سازمان شانگ‌های در نشست آتی سران گروه که در سمرقند برگزار می‌شود صورت خواهد گرفت.
لاوروف افزود شماری از کشور‌ها از جمله کشور‌های خاورمیانه و آسیا نیز درخواست عضویت به عنوان ناظر در سازمان را دارند. علاوه بر ایران، سازمان شانگ‌های عضویت کامل بلاروس را نیز بررسی می‌کند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.