×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
در سالجاری به ازای هر دو بیمه شده جدید یک نفر به مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان افزوده شده است

گیلان پیام/ بنابر آخرین اطلاعات و آمار در استان ، لغایت مهرماه ۱۴۰۱ تعداد ۴۶۳۲۰۲ نفر بیمه شده اصلی و ۱۵۷۹۹۰ پرونده مستمری مشتمل بر ۱۷۳۱۷۷ نفر ( با احتساب دو یا چند نفر در برخی پرونده های مستمری بازماندگان ) تحت پوشش این مجموعه قرار داشته اند .
این گزارش بیانگر رشد ۲/۲۵ درصدی بیمه شدگان از ۴۵۳۰۴۳ نفر به ۴۶۳۲۰۲ نفر و از سویی رشد ۳/۴ درصدی مستمری بگیران از ۱۶۷۴۸۵ نفر به ۱۷۳۱۷۷ نفر می باشد .
بر این اساس در حالی که حدود ۱۰۱۵۰ نفر به مجموع بیمه شدگان اصلی در هفت ماهه لغایت مهر امسال افزوده گردیده است در یک روند افزایشی چشمگیر در همین مدت افزون بر ۵۷۰۰ نفر به جرگه مستمری بگیران پیوسته اند که این امر سبب گردید پس از سالها نسبت پشتیبانی استان ( بیمه شدگان به مستمری بگیران ) در مجموع به کمتر از ۳ تنزل نماید و این درحالیست که نسبت مذکور بیانگر نسبت پشتیبانی دو برای سال ۱۴۰۱ است .
خاطر نشان میسازد نسبت پشتیبانی تامین اجتماعی گیلان در اوایل دهه هشتاد حدود شش بوده و علیرغم رشد ۲۰۰ هزار نفری تعداد بیمه شدگان در بیست سال اخیر ، به دلیل رشد روزافزون تمایل به بازنشستگی و استفاده از قوانین پیش از موعد همچون سخت و زیان آور ، نوسازی صنایع و حمایت از خانواده ، با کاهش فاصله بین این گروه و مستمری بگیران این نسبت با افول شدید به کمتر از سه رسیده است .
شایان ذکر است نسبت پشتیبانی در تمامی صندوقهای بیمه ای در سراسر جهان از شاخص های بنیادین بوده و نمادی از پایداری و جوانی محسوب می گردد ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.