×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
امنیت و آرامش امروز ما، مدیون خون شهدا است

گیلان پیام/آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از نفرات برتر مسابقات ورزشی هفته دفاع مقدس با حضور خانواده معظم و معزز شهدا در نمازخانه شرکت برق منطقه ای گیلان برگزار شد.
بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس از ابعاد مختلفی از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از این ابعاد، یادآوری از خودگذشتگی و ایثار رزمندگان است. زندگی مادی و امورات روزمره، گاهی اوقات موجب غفلت شده که یادآوری و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، سبب می شود تا از افرادی که بالاترین سرمایه خود را تقدیم انقلاب و آسایش ما کرده اند غافل نشویم.
وی افزود: باید با مرور سرگذشت، زندگینامه و وصیت نامه شهدا و حتی مشاهده فیلم هایی که در مورد شهدا هستند، همیشه به یاد آنها باشیم و در زندگی روزمره خود، آنها را سرمشق و الگوی خود قرار بدهیم.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: بعد دیگر گرامیداشت رزمندگان، ایثارگران و شهدا، انعکاس داخلی و خصوصا انعکاس خارجی این موضوع می باشد. ارج نهادن و قدردانی از افرادی که امنیت و آسایش ما، مرهون جانفشانی و از خودگذشتگی آنان است، موجب خواهد شد که دشمن مایوس شود و نقشه های آنان بی اثر و خنثی شود.
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن رو به برنامه های مختلفی آورد. جنگ فرهنگی، اقتصادی و ایجاد اغتشاش و اختلاف و … از جمله اقدامات دشمن بود که با ایستادگی مردم عزیزمان کاری از پیش نبرد.
وی یادآور شد: جنگ اقتصادی از جمله نقشه های دشمن بود که تاکید فراوانی بر روی آن داشت. اما با تلاش و ایثار مردم میهن مان، در این جنگ نیز شکست خورد. هر گونه تلاش در عرصه اقتصادی، برای خودکفایی و سرافکندگی دشمنان، اجری برابر جهاد نظامی دارد وموجب افتخار و سربلندی خواهد بود.
داراب زاده گفت: ایجاد اختلال در عرصه تامین برق، یکی دیگر از بخش هایی است که دشمن دلش را به آن خوش کرده بود، که خوشبختانه با کار و تلاش شبانه روزی سختکوشان صنعت برق و با اجرای پروژه های مختلف، این ترفند دشمن نیز شکست خورد و توانستیم تابستان جاری را با موفقیت سپری کنیم و در مقابل مردم عزیزمان سربلند باشیم.
وی در بخشی دیگر با اشاره به موفقیت های پیاپی شرکت برق منطقه ای گیلان، گفت: برای چهارمین سال مستمر به عنوان دستگاه برتر و برگزیده در جشنواره شهید رجایی معرفی انتخاب شدیم و علاوه بر آن، برای اولین بار در شاخص تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی به کسب رتبه نخست در دستگاه‌های اجرایی استان گیلان دست یافتیم که افتخاری بزرگ و ارزشمند بود.
در ادامه این آیین، سرهنگ منشوری معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به ۸۰۰۰ شهید استان گیلان، گفت: با مجاهدت و دلاورمردی های غیورمردان کشورمان توانستیم حتی ذره ای از خاک خود را تقدیم دشمن نکنیم و به دستاوردی بزرگ دست پیدا کنیم.
وی افزود: در جنگ نظامی عراق با ایران، صدام با طرح و نقشه های مختلفی چون، ترور، سازماندهی مخالفان ایران، دریافت تجهیزات خارجی و … در صدد پیروز شدن بر ایران بود. اما جوانان ایرانی که در مکتب امام راحل تربیت شده بودند با عشق به اهل بیت توانستند بر دشمن پیروز شوند.
سرهنگ منشوری گفت: خوشبختانه امروز با پیشرفت هایی که در عرصه رادار، موشک و پهباد داریم از قدرت تدافعی به قدرت تهاجمی دست یافته ایم و توانایی پیروز شدن در هر جنگی را دارا هستیم.
وی افزود: دشمن با تغییر در ذائقه، پوشش و ترویج مادی نگری، اختلاف افکنی بین مسلمانان و تجارت حرام، خواب جدیدی برای کشورمان دیده که با بیداری و بصیرت جوانان ایرانی در این عرصه هم شکست خواهد خورد.
گفتنی است که در این آئین، از خانواده معظم و معزز شهدای برق منطقه ای گیلان و منتخبین مسابقات ورزشی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در رشته های مختلف قدردانی شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.