×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
قانون کار یادگار امام است و مقام معظم رهبری هم همیشه بر حقوق کارگران تاکید دارند/ انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که امنیت شغلی را به کارگران برگردانند

گیلان پیام/آئین گرامیداشت روز جهانی کارگر به همت خانه کارگر گیلان صبح امروز یازدهم اردیبهشت ماه در سالن همایش کانون پرورش فکری برگزار شد.
حسن ایزدی دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان با گرامیداشت روز کارگر ضمن گلایه از مسئولان استان بابت عدم همراهی جهت مجوز راهپیمایی ابراز داشت: پیش از این هر سال اداره کار مجوز تجمع صادر می‌کرد و با کارگران همراهی می‌کردند. امسال هیچکدام در این مراسم شرکت نداشتند و تا ما مظلومانه مراسم خودمان را برگزار کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه قانون کار باید به صورت صحیح اجرایی شود ابراز داشت: زیبنده نظام‌جمهوری اسلامی نیست که بعد از ۴۵ سال کارگر امنیت شغلی نداشته باشد و حقوقش زیر خط فقر محاسبه شود و حداقل حقوق حتی بر اساس تورم نیز نباشد. وی افزود: حداقل معیشت ۲۰ میلیون تومان است که برای کارگران ما تا هفت میلیون تومان می‌رسد.
دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان خاطرنشان کرد: به جزء دو کارخانه پارس خزر و پارس شهاب که بخشی از سهام خود را به کارگران واگذار کردند بقیه کارخانه‌ها منجر به بیکاری کارگران شدند و در این زمینه نمایندگان مجلس ما نیز کاری نکردند. متاسفانه واحدهای بسیاری از ما را تاراج کردند و امروز گیلان ضعیفترین حقوق بازنشستگی را دارد.
وی افزود: قانون کار یادگار امام است و مقام معظم رهبری هم همیشه بر حقوق کارگران تاکید دارند.
ایزدی با درخواست از استاندار و نمایندگان گیلان: آقای استاندار زمانی وزیر کار بود و ما از ایشان انتظارات زیادی داشتیم. بسیاری از واحدهای تولیدی ما شورای اسلامی ندارند و در طرح رتبه بندی نیستند. به فرموده رهبر انقلاب باید حال جامعه کارگری خوب باشد تا حداقل حال نیمی از جامعه خوب باشد، اما امنیت شغلی چیزی است که بسیاری از کارگران ندارند و مشاهده می‌کنیم که کارگران با ۲۳ سال سابقه کار اخراج می‌شوند.
غلامرضا خوالگر مشاور عالی رئیس کانون شوراهای اسلامی کار ضمن انتقاد شدید از اینکه امروزه به کارگران عزت داده نمیشه گفت: متاسفانه امروز به کارگران ما عزت نمی دهند و شان کارگران حفظ نمی شود
وی افزود ؛ استاندار گیلان متاسفانه در چهار سال تصدی خود بعنوان نماینده عالی دولت در استان حتی یکبار با تشکل های صنفی کارگری جلسه ای برگزار نکردند .
خوالگر در ادامه افزود؛ بعد از ۴۵ سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد اما هنوز کارگران به حق قانونی خود نرسیده اند و هرجا صدای اعتراضی از کارگر شنیدند او را دعوت به سکوت و صبر نمودند و هیچ جا هیچ تریبونی برای دفاع به ما کارگران ندادند.
این فعال کارگری در ادامه ضمن انتقاد شدید از عملکرد ضعیف مدیر کل کار در راستای حمایت از حقوق کارگران دارد و متاسفانه قانون کار بدرستی در استان گیلان اجرا نمی شود.
هیئت تشخیص اداره کار بدون حضور نماینده ی کارگر برگزار می شود در حالیکه چنین رایی باطل و بلا اثر است.
وی در ادامه افزود معیشت دومین مشکل جامعه کارگری است خط فقر بیست میلیون اعلام شده است اما حقوق کارگر با افزایش حدود ۱۱ میلیون تومان است و حقوق بازنشستگان خیلی کمتر از این هست، متاسفم برای وزیر کاری که دوماه از سال سپری شده اما هنوز حقوق بازنشستگان اعلام نشده است.
گفتنی است ؛در این آئین کارگران به عدم امنیت شغلی، حداقل حقوق پایین و عدم تمکین بیمه‌ها به پرداخت مطالبات درمانی معترض بودند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.