×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه ۶۳/۲۳۰ کیلوولت غرب رشت

گیلان پیام/بهمن داراب زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی که در محل پروژه ۶۳/۲۳۰ کیلوولت غرب رشت برگزار شد ، اظهار داشت:پروژه ملی و زیربنایی پست ۲۰۳ کیلووات غرب رشت از نظر ظرفیت سازی و میزان سرمایه‌گذاری از بزرگترین پست‌های انتقال استان گیلان و از مهمترین پروژه‌های شرکت برق منطقه گیلان می‌باشد که با تکنولوژی و فناوری روز دنیا در حال احداث می‌باشد.
وی با بیان اینکه به علت استفاده از تکنولوژی GIS در این پست مقدار زمین مورد نیاز پروژه از حدود ۴۵ هزار متر مربع به یک سوم کاهش یافت ، خاطرنشان کرد: این موضوع با توجه به اهمیت بالای زمین در استان گیلان و گران بودن آن همچنین در راستای حفظ منابع طبیعی و زمین‌های شالیزاری بسیار حائز اهمیت است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان ؛ آغاز عملیات اجرایی پروژه پست ۲۳۶۳ کیلووات غرب رشت را از سال ۱۳۹۸ عنوان کرد و افزود: این پروژه تاکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری برسد.
داراب زاده در خصوص اهداف و مزیت های احداث پروژه ۶۳/۲۳۰ کیلوولت غرب رشت تصریح کرد: این پروژه با هدف افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه انتقال شهر رشت به بهره‌برداری می‌رسد و در آینده پست‌های فوق توزیع گلسار شهید قلی‌پور شهید طالقانی سلیمان داراب ، پست‌های آتی الحداث رشتیان و نقردشت ، کیشستان و صومعه‌سرا ۳ از این پست تغذیه خواهند داشت .
وی یادآور شد:این پست علاوه بر شهر رشت در افزایش ضریب اطمینان بهره‌برداری از شبکه فوق توزیع شهرستان‌های فومن صومعه سرا انزلی نیز نقش بسیار موثری خواهد داشت.
وی گفت:با بهره‌برداری از این طرح برای ۸۰ نفر به صورت موقت و برای ۱۲ نفر به صورت دائم اشتغال ایجاد خواهد شد.
به گفته داراب زاده در این پروژه از دو ترانس به ظرفیت ۲*۲۰۰ مگاو ولت آمپر (ظرفیت پست در مجموع ۴۰۰ مگاوالت آمپر ) استفاده شده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان ؛ میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه را حدود ۴۳۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ارزش روز پروژه بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان می‌باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.