×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هدف اصلی تاسیس صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج حفاظت مالی هر چه بیشتر از بیمه شدگان در مقابل هزینه های کمرشکن درمانی است

گیلان پیام/دکتر عاطف راد ، مدیرکل بیمه سلامت در جلسه افتتاحیه بازرسی تیم ستادی در محل اداره کل بیمه سلامت گفت : هدف اصلی تاسیس صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج حفاظت مالی هر چه بیشتر از بیمه شدگان در مقابل هزینه های کمرشکن درمانی است.

وی استقرار صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج را که در راستای اجرای بند «ن» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور تاسیس و در سوم آبان ۱۴۰۱ رونمایی گردیده است را جزو افتخارات کارگزاران خدوم نظام مقدی جمهوری اسلامی در مجموعه پرتلاش بیمه سلامت برشمرد و آن را مصداق عملی فرمایش مقام معظم رهبری در کاهش دغدغه ها و آلام بیماران دانست.

ایشان با اشاره به پرداخت حدود ۱۴ میلیارد تومان از محل منابع خارج ضوابط صندوق بابت ۱۳۹۴ پرونده درمانی به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و سایر سازمانهای بیمه گر پایه تصریح کرد اداره کل بیمه سلامت گیلان اولین اداره کل در امر استقرار موفق پرداخت هزینه های صندوق در کل کشور بوده و در هزینه کرد و جذب اعتبارات مربوطه بسیار موفق عمل کرده است.

ایشان ابراز امیدواری کرد با تسریع در تدوین بسته های خدمات ۵۵ بیماری علاوه بر ۵۲ بیماری فعلی و پیاده سازی آن در سامانه های الکترونیک بستری و سرپایی ، بیمه شدگان ضمن حفظ کرامت انسانی ، در محل مطب و موسسات تشخیصی درمانی از منابع صندوق برخوردار شده و پرداخت از جیب کمتری داشته باشند. به همین منظور وی از بیمه شدگان خواست در صورتی که مبتلا به یکی از بیماریهای ۱۰۷ گانه خاص و صعب العلاج باشند جهت نشان دار شدن به ادارات شهرستانی و در رشت به میز خدمت اداره کل مراجعه نمایند.

دکتر عاطف راد همچنین از پرداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به ۳۷۸ بیمار خاص و صعب العلاج و زوج نابارور از طریق بانک عامل و با حمایت استانداری و همکاری دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

گفتنی است شرط بهره مندی از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج پوشش بیمه ای فعال است ، بدین منظور اداره کل بیمه سلامت آمادگی دارد افراد فاقد هرگونه بیمه پایه را که در دهک ۱ تا ۵ درآمدی هستند به طور رایگان و سایر افراد را با مشارکت بسیار ناچیز و در کوتاهترین زمان ممکن تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد. متقاضیان می توانند به ادارات شهرستانی دفاتر پیشخوان و نیز به سامانه خدمات شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir مراجعه نمایند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.