×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کارکنان صنعت برق، تمامی خانه ها را در تابستان گذشته روشن نگه داشتند

گیلان پیام/ «بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان و رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک شاخه گیلان گفت: انجمن مهندسین برق و الکترونیک شاخه گیلان، از فعال ترین انجمن ها و شاخه ها با بیشترین اعضا در کشور است.
وی افزود: صنعت برق کشور، صنعتی است که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و با تکیه بر دانش بومی توانست به پیشرفت و توسعه چشمگیری دست پیدا کند و این، امری کاملا مشهود و آشکار است.
داراب زاده گفت: هم اکنون صنعت برق از نظر علمی و فنی به جایگاه بالایی رسیده و می تواند نیازهای خود را در داخل کشور تامین کند و از این بعد کاملا خودکفاست.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: این جایگاه بالا محصول حضور نیروهای نخبه کشور هست که از برترین و موفق ترین دانشگاه های کشور فارغ التحصیل شده اند که با کمک به تولید چرخه علم و محتوا در صنعت برق کشور، این منزلت برجسته را برای صنعت برق کشور رقم زدند.
وی افزود: مجموع پیشرفت های حاصل شده در صنعت برق موجب شد تا علی رغم محدودیت ها و تنگناها، کارکنان این صنعت، اوج بار تابستان سال گذشته را با موفقیت سپری کنند و کارنامه درخشانی از خود به یادگار بگذارند.
داراب زاده گفت: علی رغم رشد مصرف برق و وابستگی شدید مردم به این انرژی، کارکنان سختکوش صنعت برق با مشقت ها و سختی های زیاد و با تلاش جهادگونه و تجارب ارزشمند خود، تمامی خانه ها را روشن نگه داشتند و از بروز خاموشی و قطعی جلوگیری کردند.
وی افزود: نشانه های کمبود آب، با کمبود بارش، خشکسالی، پایین آمدن سطح آب پشت سدها به راحتی برای عموم مردم قابل لمس و مشاهده بوده و به راحتی ایجاد حساسیت می نماید، اما تنگناها و مشقات صنعت برق برای عموم مشهود نبوده و با توجه به وابستگی شدید زندگی به برق، مردم انتظارات و نگاه دیگری به صنعت برق دارند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: باید با برنامه ریزی و تدارک برنامه های بازدید از پروژه های در حال اجرای صنعت برق برای اعضای انجمن، هیات علمی دانشگاه ها و اقشار دیگر، فرایند پیچیده، پرهزینه و زمان بر تولید، انتقال و توزیع نیروی برق را با اطلاع رسانی مناسب و گسترده از طریق رسانه های اجتماعی تبیین کرد.
وی افزود: از جمله فواید و مزایای بازدید از پروژه های در حال اجرا توسط اساتید علم و فن و هیات علمی این است که این عزیزان می توانند از نزدیک چالش ها، مسائل و مشکلات صنعت برق را مشاهده کنند و راهکارهای اجرایی برای حل آن پیشنهاد نمایند.
رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک شاخه گیلان گفت: شرکت برق منطقه ای گیلان، حمایت و پشتیبانی همه جانبه از اعضای انجمن را وظیفه ذاتی خود می داند. اما اعضای انجمن ضمن برگزاری همایش ها، کنفرانس ها و سمینارها، باید با انجام فعالیت های بیشتر علمی و کاربردی در سطح ملی، انجمن برق شاخه گیلان را فعال تر و پویاتر در سطح کشور معرفی و مطرح نمایند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.