×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انجام تحقیق و تفحص در عملکرد سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری / یک طرفه کردن خیابان جهت کنترل ترافیک شهری باید افزایش ظرفیت خیابان و کاهش مدت زمان سفر را به دنبال داشته باشد

گیلان پیام/مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در چهل و نهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی این شهر که درخصوص ارایه توضیحات شرکت مشاور در خصوص امکان سنجی و اجرای لوپهای مرکزی شهر رشت، جهت حل معضل ترافیک برگزار شد ، ضمن تشکر از مردم جهت حضور در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت:مردم استان گیلان با حضور حماسه آفرین در راهپیمایی روز قدس بار دیگر حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند.
وی افزود:حضور مردم در صحنه های حساس ؛ کار و وظیفه مسولان را دشوارتر می کند و مسوولان تا می توانند باید در راستای ارائه خدمات به مردم تلاش کنند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت همچنین ضمن گرامیداشت و تبریک فرا رسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران خواستار حضور و تقدیر از این حافظان خاک کشور در صحن شورا شد.
وی در ادامه با تاکید بر انجام تحقیق و تفحص در عملکرد برخی از سازمان های شهرداری تصریح کرد:سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری از سازمان هایی هستند که باید عملکرد آنها از سوی بازرسی و حراست مورد بررسی قرار گیرد و ضرورت دارد که بازرسی و حراست در این حوزه ورود کنند.
وی گفت:سازمان عمران از سازمان های مهم شهرداری است که در زمینه تولید آسفالت فعالیت می کند که متاسفانه طی چند سال گذشته تولید آسفالت در سازمان در حد ۲۰۰ الی ۳۰۰ تن بوده است در حالیکه ظرفیت تولید آن بیشتر از این می باشد.
عباس نژاد یادآور شد : تفحص های لازم باید صورت گیرد تا مشخص شود چرا آسفالت در این حد کم تولید شده و یا اگر بیشتر از این تولید شده در کجا مورد استفاده قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: مدیران مناطق چک هایی را که باید برای نقد شدن اسفندماه سال گذشته به شهرداری تحویل می دادند را نگه داشته و در فروردین ماه سال جاری به شهرداری تحویل داده اند در حالیکه مبالغ از برخی از افراد اخذ شده و عده ای هم با سوء استفاده از پرداخت مبالغ خودداری کرده اند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت متذکر شد:اگر اقدامات تفحص در خصوص عملکرد این سازمان ها از سوی حراست و بازرسی صورت نگیرد مراتب کار به تهران گزارش داده می شود.
عباس نژاد با تاکید بر شعار فساد ستیزی شورای اسلامی شهر رشت ، گفت:از آنجایی که وجود فساد آفت هر شهری از جمله شهر رشت است با هر مدیری در هرجایگاهی که باشد اگر مرتکب فساد شود مقابله می شود.
وی همچنین ضمن تشکر از مدیران دلسوز و زحمتکش شهرداری رشت بیان کرد:اعضای شورا حمایت خود را از مدیران دلسوز که در راستای ارائه خدمات به شهروندان تلاش می کنند ، اعلام می دارد.
عباس نژاد با اشاره به ارائه توضیحات شرکت مشاور در خصوص مطالعات حمل و نقل و ترافیک ایجاد لوپ جهتی ترافیک در محدوده خیابان پرستار و حافظ (لوپ ترافیکی توتونکاران) و همچنین ایجاد لوپ جهتی ترافیک در محدوده خیابان مطهری و انقلاب (لوپ ترافیکی حاجی آباد) خاطرنشان کرد:یک طرفه کردن خیابان جهت کنترل ترافیک شهری باید مدت زمان سفر را کاهش دهد و همچنین در اجرای طرح مشخص شود که اصلاح هندسی کنونی به شکل موجود باقی می ماند یا خیر.
وی یادآور شد:با توجه به توضیحات شرکت مشاور با اجرای این طرح ، ۱۴ درصد کاهش زمان سفر در صبح و برای بعدظهر نیز ۳۱ درصد کاهش زمان سفر در شبکه درون شهر رقم می خورد.

عباس نژاد با بیان اینکه در هیچ جای دنیا در بافت سنتی و میراثی شهر تغییر ایجاد نمی شود ، خاطرنشان کرد:جهت کنترل ترافیک و رفع مشکلات ترافیکی شهر ، مشاغلی که ایجاد ترافیک می کنند باید از مرکز شهر منتقل شوند.
وی تاکید کرد:احداث و راه اندازی تراموا در بافت مرکزی شهر ، احداث خیابان و ایجاد تغییر در بافت مرکزی موجب از دست رفتن هویت شهر می شود.
عباس نژاد تصریح کرد:اجرای طرح لوپ و یک طرفه کردن خیابان باید به ظرفیت خیابان اضافه کند و زمان سفر را کاهش دهد.
لازم به ذکر است در این جلسه توضیحاتی در خصوص مطالعات حمل و نقل و ترافیک ایجاد لوپ جهتی ترافیک در محدوده خیابان پرستار و حافظ (لوپ ترافیکی توتونکاران) و همچنین ایجاد لوپ جهتی ترافیک در محدوده خیابان مطهری و انقلاب (لوپ ترافیکی حاجی آباد) توسط شرکت مشاور ارائه شد./انتهای پیام
منبع:لیجار

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.