×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نشست کمیته های بررسی مرگ کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه و ارتقای سلامت نوزادان برگزار شد

گیلان پیام /در نشست کمیته دانشگاهی بررسی مرگ کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه و کمیته ی دانشگاهی ارتقای سلامت نوزادان که با حضور دکتر محمدتقی آشوبی- سرپرست دانشگاه- و معاونان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس معاونت بهداشتی برگزار شد، اقدامات دو حوزه ی بهداشت و درمان در این مهم تبیین و تشریح شد.
دکتر آشوبی در ابتدای این نشست، با اشاره به اهمیت تاثیرگذاری اقدامات حوزه ی بهداشت در سلامت مردم ، اظهار داشت ؛ همواره هر اقدامی که در حوزه ی بهداشت برای مردم انجام شود، تاثیر بیشتری در سلامت عمومی خواهد داشت و به همین منظور توجه به اقدامات بهداشتی برای پیشگیری از وقوع بیماری ها و مرگ ، در اولویت می باشد.
سرپرست دانشگاه با تاکید بر کاهش نرخ موالید در استان گیلان، تصریح کرد ؛ مطمئنا حفظ سلامت نوزادان به دنیا آمده و کودکان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین منظور تمام تلاش دانشگاه بر اینست که تا حد امکان از مرگ کودکان و نوزادان متولد شده ، جلوگیری نماید.
در ادامه ی این نشست، دکتر سید محمود رضوانی- معاون بهداشتی دانشگاه نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص آمار سال های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ در حوزه ی مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه، به مقایسه این آمار در سطح دنیا، کشور و استان گیلان پرداخت.
وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین علل مرگ و میر در نوزادان و کودکان یک تا ۵۹ ماهه در استان گیلان طی یک سال اخیر ، بیماری های ژنتیکی مادرزادی است ، اظهار داشت ؛ وقوع حوادث ترافیکی و سوانح نیز دومین علل وقوع مرگ (طبق آمار به دست آمده) می باشد که این امر، نیازمند مداخله است.
دکتر رضوانی در پایان با اشاره به اهمیت فرزندآوری و جوانی جمعیت در کشور و استان گیلان، یادآور شد ؛ حفظ و ارتقای سلامت نوزادان متولد شده از اهمیت دوچندان برخوردار است.

لازم به ذکر است ؛ در پایان ، تصمیمات لازم جهت  بهبود شرایط حوزه ی نوزادان و کودکان  در مراکز آموزشی و درمانی  الزهرا (س) و ۱۷ شهریور رشت، اتخاذ شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.