×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لزوم رفع موانع پیش روی تبادلات اقتصادی ایران و روسیه

گیلان پیام/ حسین مصطفی پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان صبح امروز در دیدار با آندره وادوف سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با ابراز خرسندی از روند رو به پیشرفت ارتباطات دو کشور ایران و روسیه، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد اراده مستحکم دو دولت در جهت گسترش و تعمیق ارتباط به ویژه در زمینه توسعه روابط اقتصادی هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت های گسترده اقتصادی استان گیلان ، یادآور شد: استان گیلان به واسطه مرز آبی با کشور روسیه و وجود کنسولگری روسیه از دیرباز در شهر رشت، پتانسیل خوبی جهت توسعه ارتباطات اقتصادی با کشور روسیه دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم رفع مشکلات پیش روی بازرگانان دو کشور، خاطرنشان کرد: در راستای افزایش تبادلات اقتصادی کشور نیاز است زیرساخت های لازم، تامین و توسعه یابد.
مصطفی پور با اشاره به ارتباطات خوب دو استان گیلان و آستاراخان روسیه، ابراز امیدواری کرد: با اتمام پروژه راه آهن رشت به کاسپین ، بخشی از مشکلات زیرساختی جهت توسعه تجارت دریایی ایران و روسیه رفع شود.
سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت نیز در این دیدار با اشاره به روابط رو به رشد دو کشور ایران و روسیه ، گفت: توسعه روابط اقتصادی دو کشور نیازمند فراهم آوردن زیرساخت های مناسب جهت تسهیل واردات و صادرات است.
اندره وادوف در ادامه به برخی از مشکلات زیرساختی و اداری سرکنسولگری روسیه در رشت اشاره کرد و خواستار مساعدت استانداری گیلان جهت رفع این مشکلات شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.