×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ارائه خدمت به ۸۵۶ مادر نیازمند مراقبت‌های ویژه/ ۹۳۷ مورد موالید در مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان‌های گیلان

گیلان پیام/ طی مدت تعطیلات نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲، در ۳۴ مرکز آموزشی و درمانی و بیمارستان دولتی و خصوصی استان گیلان به ۸۵۶ مادر نیازمند مراقبت‌های ویژه، خدمات درمانی ارائه و روند درمانی آنان نیز پیگیری شد.
همچنین در این بازه زمانی، ۹۳۷ نوزاد نیز در مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان به دنیا آمدند که از این میان ۱۴۶ مورد از موالید در مرکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) رشت، ۳۶۵ مورد از موالید در بیمارستان‌های خصوصی شهر رشت، ۳۹ مورد از موالید در بیمارستان رسول اکرم (ص) تامین اجتماعی، ۲۴ مورد از موالید در بیمارستان ولیعصر (عج) ارتش، ۹۶ مورد از موالید در بیمارستان‌های خصوصی شهر لاهیجان و همچنین ۲۶۷ مورد از موارد در بیمارستان‌های دولتی شهرستان‌های استان به دنیا آمدند.
از میان موارد فوق، مرکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) رشت با ۱۴۶ مورد، بیمارستان شهید نورانی تالش با ۸۸ مورد و بیمارستان خصوصی پارس با ۱۰۷ مورد، به ترتیب بیشترین آمار موالید را در میان مراکز آموزشی و درمانی، بیمارستان‌های شهرستان‌ها و بیمارستان‌های خصوصی داشتند.
در خصوص مادران نیازمند مراقبت‌های ویژه نیز، ۸۵۶ مورد در ۳۴ بیمارستان سطح استان به ثبت رسیده است که از این میان، ۵۹۱ مورد مربوط به شهرستان‌های استان و ۲۶۵ مورد نیز مربوط به شهر رشت می‌باشد.
در این میان ۹۳ مورد از مادران نیازمند مراقبت‌های ویژه به مراکز آموزشی و درمانی شهر رشت، ۱۵۳ مورد از مادران به بیمارستان‌های خصوصی شهر رشت، ۱۶ مورد به بیمارستان رسول اکرم (ص) تامین اجتماعی، ۳ مورد به بیمارستان ولیعصر (عج) ارتش، ۳۳ مورد به بیمارستان‌های خصوصی شهر لاهیجان و ۵۵۸ مورد نیز به بیمارستان‌های دولتی شهرستان‌های سطح استان مراجعه نمودند.
ز این تعداد، مرکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) رشت با ۵۱ مورد، بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان با ۹۹ مورد و بیمارستان خصوص حضرت قائم (عج) رشت با ۱۲۲ مورد، به ترتیب بیشترین مراجعه مادران نیازمند مراقبت‌های ویژه را در میان مراکز آموزشی و درمانی، بیمارستان‌های شهرستان‌ها و بیمارستان‌های خصوصی را داشتند.
گفتنی‌است؛ از مجموع ۹۳۷ مورد موالید، ۴۲۵ دختر و ۵۱۲ پسر، در ۲۲ مرکز آموزشی و درمانی و بیمارستان دولتی و خصوصی استان گیلان به دنیا آمدند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.