×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
نشست مشترک جمعی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان

گیلان پیام/ پیش از ظهر امروز، نشست مشترک جمعی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در سالن اجلاس ریاست دانشگاه برگزار شد.
در این نشست که با حضور، نمایندگان مردم شهرستان های بندرانزلی، رودسر، آستارا و رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، دکتر احمد دنیامالی، نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر شاهد زحمات کادر بهداشت و درمان در استان بوده‌ایم، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته بسیاری از مشکلات ریشه‌دار شهرستان انزلی رفع شده است.
وی با اشاره به اتمام برنامه ششم توسعه، افزود: برنامه هفتم توسعه طی آینده نزدیک به مجلس ارسال خواهد شد و باید برنامه‌های استان گیلان در همه بخش‌ها ازجمله در بخش بهداشت و درمان در آن، بازنگری شود.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت، با اشاره به عقب‌ماندگی‌های نظام سلامت گیلان علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، گفت: توسعه استان مبتنی بر برنامه پیش نرفته به‌گونه‌ای که اکنون بیمارستان‌های استان به‌ویژه در شهر رشت در شأن مردم گیلان نیستند و ما بیشتر بدنبال رفع و جبران مطالبات انباشته هستیم.
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه‌های کشور جاری است، تصریح کرد: استان گیلان در جذب اعتبارات هزینه‌ای در بین ۳۱ استان کشور، آخر است و دلیل این مسئله سؤالی است که هنوز برای ما روشن نشده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم تلاش همه‌جانبه و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در حل مشکلات مردم تأکید کرد و افزود: کمک به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت کمک به اعتلای سطح سلامت جامعه است و همه از این تشریک مساعی بهره‌مند خواهند شد.

دکتر غلامرضا مرحبا، نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان متولی تأمین سلامت در استان است، اظهار کرد: توزیع اعتبارات و خدمات سلامت در استان باید متوازن باشد.
وی با اعلام اینکه بیمارستان‌ها و کیفیت دریافت خدمات مطلوب از آن‌ها بیشترین سهم در مطالبات مردم را دارد، افزود: بیمارستان شهید بهشتی آستارا نیازمند توجه بیش‌ازپیش در ارائه خدمات درمانی به مردم است.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت گفت: لازم است به بیمارستان‌هایی که مطابق استاندارد ساخته نشده‌اند و غیراستاندارد هم مدیریت می‌شوند، توجه ویژه و سریعاً وضعیت کنونی ساماندهی شود.
محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به مشکلات موجود در بخش درمان گیلان به‌ویژه در شهر رشت، اظهار کرد: بیمارستان‌های شهر رشت ازجمله رازی، پورسینا و شفا باید سریعاً تجدید بنا و در اختیار مردم قرار بگیرد.
دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تأمین پزشک متخصص به‌ویژه پزشک متخصص قلب و همچنین کاهش انتظار برای نوبت عمل های های جراحی را از مهم‌ترین نیازمندی‌های مردم شهرستان‌های رشت و خمام دانست.
مهندس جبار کوچکی نژاد – دیگر نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شوری اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر تقدم بهداشت بر درمان، اظهار کرد: باید به مباحث بهداشتی بیش از درمان در گیلان توجه شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم دستگاه‌های متولی و همسو در تأمین سلامت مردم، گفت: همه مجموعه‌های همسو با تأمین سلامت ازجمله تأمین اجتماعی باید به توسعه درمان استان به‌ویژه در شهر رشت کمک کنند.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت همچنین به خدمات نهادها، وزارتخانه‌ها و خیرین در احداث و توسعه خدمات درمانی در مناطق مختلف کشور اشاره و خواستار عزم جدی آن‌ها برای استقرار این نوع خدمات در استان گیلان شد.
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی همچنین به در نظر گرفتن منابع مالی از محل تهاتر نفت، ملک و اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به نظام سلامت استان گیلان اشاره کرد و گفت: باید این منابع هر چه سریع‌تر به دانشگاه علوم پزشکی گیلان اختصاص یابد.
مهندس کوچکی نژاد همچنین ضمن برشمردن نیاز مبرم شهر رشت به حداقل ۱۰ خانه بهداشت، بر ضرورت اهتمام جدی در احداث و بهره‌برداری از بیمارستان جایگزین پورسینا نیز تأکید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری، نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر حفظ وحدت در استان، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در استان فقدان وحدت رویه در حل مشکلات استان گیلان است.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه تاکنون نشستی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وکلای مردم استان در مجلس و وزیر بهداشت در راستای حل مشکلات موجود برگزار نشده، گفت: برقراری نشستی برای حل مشکلات نظام سلامت استان با حضور مجمع نمایندگان، وزیر بهداشت و یا سازمان برنامه بودجه بسیار اثرگذار است.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی همچنین بر استفاده از منابع و ظرفیت‌های قانونی به‌ویژه منابع در اختیار وزارت نفت، ماده ۵۶ و یا نهاد هایی همچون بنیاد مستضعفان تأکید کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.