×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
بهره برداری از پروژه اتصالات پست غرب رشت

گیلان پیام/« محبت بیژن» مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه ای گیلان در جریان بازدید خبرنگاران از این پروژه، گفت: پروژه اتصالات ۲۳۰ کیلوولت پست غرب رشت شامل ورود و خروج خطوط ۲۳۰ کیلوولت رشت شمالی – پونل و رشت شمالی – سیادتی در پست غرب رشت در فاصله تقریبی ۲۲ کیلومتری از پست رشت شمالی و به طول تقریبی ۲/۸ کیلومتر مدار در صورت تامین به موقع نقدینگی قبل از پیک بار سال آتی به بهره برداری می رسد.
بیژن در مورد مزایای این پروژه گفت: تکمیل رینگ ۲۳۰ کیلوولت در ناحیه شمال و غرب شهر رشت، بهبود پایداری و افزایش قابلیت اطمینان شبکه انتقال و رفع مشکل حبس تولید نیروگاه پره سر از مزایای مهم این پروژه می باشد.
وی افزود: کاهش بارگذاری خطوط ۲۳۰ کیلوولت مجاور، افزایش قابلیت اطمینان و کیفیت برق رسانی به غرب شهر رشت و اتصال شبکه انتقال مرکز استان به نیروگاه پره سر از دیگر مزایای پروژه می باشد.
مجری طرح خطوط گفت: از جمله اقدامات انجام شده در اجرای این پروژه، تأمین کامل تجهیزات مورد نیاز و اجرای ۳ دستگاه فونداسیون می باشد و ۳ دستگاه فونداسیون باقیمانده توسط شرکت هشتپر بتن در حال اجرا می باشد. فرایند انتخاب پیمانکار اجرایی نصب برج و سیم کشی نیز در دست اقدام بوده و در صورت تامین به موقع نقدینگی و رفع ممانعت های حقوقی، این پروژه قبل از پیک بار سال آتی برقدار خواهد شد.
گفتنی است که این پروژه از سال ۹۸ شروع شده و با اعتباری حدود ۱۶۰ میلیارد ریال، تاکنون حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
شایان ذکر است که عدم تامین به موقع نقدینگی جهت پرداخت پیش پرداخت های قرارداد و صورت وضعیت های پیمانکار، شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ایجاد شده مرتبط با آن، ممانعت های شدید ایجاد شده در مسیر احداث فونداسیون و افزایش قیمت مصالح ساختمانی در منطقه نسبت به سایر نقاط کشور از جمله مشکلات پیش روی اجرای این پروژه می باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.