×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بهسازی تجهیزات شبکه ارتباطات ثابت، چالش اصلی حوزه ارتباطات کشور

گیلان پیام/به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، وی با بیان اینکه ۲۰ درصد درآمد در اپراتورهای مخابراتی برای سرمایه گذاری اختصاص می یابد ، افزود: با توجه به مشکلات این حوزه عددی که صرف می شود، در اشل شرکت مخابرات با این حجم از شبکه نیست و اپراتورهای مشابه شرکت مخابرات درآمدی در حدود ۴ میلیارد دلار دارند.
مهندس خلیلی با بیان اینکه همچنان برای نگهداری شبکه برنامه ریزی می کنیم، افزود: در صورت تعدیل تعرفه ها ، نوسازی شبکه و حمایت تمام قد از حوزه ارتباطات ثابت جهش عمده ای در مسیر توسعه شرکت رخ می دهد.
وی افزود: پوشش وسیع و گسترش شبکه ارتباطی فیبر نوری برای شبکه های خانگی و صنعتی، ضرورت رسیدن به شبکه های فناوری محور آتی است.
مهندس خلیلی ضمن بیان این مطلب با تاکید براینکه توسعه بخش ثابت امکان توسعه ارتباطات سیار و ورود به نسل پنجم نیز امکان پذیر خواهد بود،اظهار داشت: عدم تغییرتعرفه‌ ها باعث اختلال در بخش‌های مختلف شبکه‌ی ثابت شده است و با اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت، کیفیت سرویس‌‌دهی به مشتریان افزایش می‌یابد.
وی افزود:قدیمی بودن و متعدد بودن تجهیزات شبکه ارتباطات ثابت از چالش های اصلی شرکت است و نیاز به تحول در حوزه فناوری دارد.
مهندس خلیلی، با اشاره به گستردگی سطح پوشش شبکه مخابرات ایران اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران تنها اپراتوری است که هم از لحاظ پهناوری ، شبکه پهنی به حساب می آید و هم از لحاظ خدماتی که ارایه می دهد تمامی مشترکان در تمامی شهرها ، روستاها و حتی دورترین نقاط کشور را پوشش می دهد.
وی افزود: ضروری ست که هرچه سریع تر شبکه شرکت مخابرات ایران برای ارایه سرویس های جدید به ویژه در حوزه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری با کیفیت مناسب و نو، تجهیز و به روز شود.
مهندس خلیلی درخصوص آینده شبکه ارتباطات ثابت کشور گفت: امیدوار هستیم با حمایت های فنی و تعرفه ای مجموعه وزارت ارتباطات که گستردگی پوشش فیبرنوری مد نظر آنهاست، شبکه ارتباطات ثابت کشور توسعه لازم را بیابد و نیازهای جدید مردم و شرکت های تجاری را در این حوزه تامین کند.
معاون شبکه شرکت مخابرات ایران با اشاره به لزوم حرکت اپراتورهای مخابراتی به سمت بازارهای دیجیتال محور گفت: گسترش اتصال و همگرایی ابری به به موضوعات اصلی مرتبط با اتصال تبدیل شده و برای حرکت اپراتورهای مخابراتی از شبکه ها و سرویسهای کنونی به سمت بازارهای دیجیتال (خانگی و صنعتی)، برنامه ریزی و اقدام جهشی در سه جهت ضروری است.
وی اضافه کرد: تلفیق شبکه ها و دیجیتالی شدن بزرگترین فرصت برای صنعت ICT است و اپراتورها می توانند نقش بزرگی در این فرایند داشته باشند. در این راستا تلفیق اتصال باند پهن با فناوری ابری منجر به فعال سازی خدمات دیجیتالی می شود.
مهندس خلیلی یادآور شد: در شبکه های خانگی آتی و فناوری محور جایگزین شبکه های کنونی، به جای اختصاص یک فیبر به هر خانه نسبت به اختصاص فیبر جداگانه و مستقل برای هر یک از بخشهای خانه و همچنین تامین پهنای باند مناسب برای اتصال تجهیزات خانگی به شبکه اقدام می شود.
وی در پایان اشاره کرد: شبکه‌ی انتقال و شبکه‌ی دسترسی کشور طی سالیان گذشته توسعه پیدا نکرده است و شرکت مخابرات ایران در کنار این تغییر تعرفه‌ها متعهد شده است که شبکه انتقال کشوررا نیز نوسازی کند و جزو برنامه‌های اصلی ما است و در نهایت بیشترین تاثیر آن بر روی کیفیت سرویس‌های ارائه شده به مشتریان خواهد بود.
در این مجموعه برنامه ها که از صفحه رسمی اینستاگرام مخابرات به آدرس https://www.instagram.com/tci_iran/ پخش می شود، گفتگوهای تخصصی و بررسی مسائل مختلف مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد که در برنامه امشب ، مهندس خلیلی، معاون شبکه شرکت مخابرات ایران لزوم نوسازی شبکه ارتباطات ثابت کشور و راهکارهای پیش روی مخابرات ایران را مورد بررسی قرار داد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.