×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برگزاری جشنواره دانشگاهی علمی آموزشی شهید مطهری در رشت

گیلان پیام/ دکتر محمد تقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جشنواره دانشگاهی علمی-آموزشی شهید مطهری با تبریک هفته معلم، اظهار کرد: رشد و پیشرفت هر کشوری در گرو تلاش و ممارست نخبگان علمی، آموزشی و تربیتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره چالش های استان، گفت: گیلان از سالمندترین استان کشور بوده و نرخ زادآوری در آن بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از نظر پرداخت مطالبات پرسنلی در میان ۶۳ دانشگاه کشور در وضعیت مطلوبی قرار داد، افزود: این دستاورد ارزشمند با تلاش شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی مدون به دست آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، احداث بیمارستان جنرال در رشت را از مهمترین اقدامات دانشگاه عنوان کرد و گفت: به منظور تجمیع خدمات ارائه شده به بیماران در قالب بیمارستان جنرال ، این پروژه در سال ۱۳۸۸ توسط سازمان مجری ساختمان‌های دولتی شروع و هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۸۴ درصد در دست اجرا است.

دکتر آشوبی با بیان اینکه میزان پیشرفت پروژه احداث بیمارستان ۴۲۱ لاکان رشت قبل از دولت سیزدهم ۵۴ درصد بود، خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت این بیمارستان تا فروردین ماه ۱۴۰۳ به بیش از ۸۱ درصد رسیده است.

وی با اشاره به تراکم بالای جمعیتی در گیلان و عدم تناسب تعداد تخت های بیمارستانی موجود استان به ویژه شهرستان رشت، تصریح کرد: با جمعیت ساکن و شناور در این شهر ، ضرورت احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی رشت مورد تصویب دولت قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به راه اندازی کلینیک ویژه سلامت باروری و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: راه اندازی مراکز سطح یک و دو درمان ناباروری در رشت، تالش و به زودی در لاهیجان ، شناسایی بالغ بر چهار هزار زوج نابارور و معرفی به بیمه جهت دریافت خدمات بیمه‌ای و … از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته پیرامون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بوده است.

دکتر آشوبی با اشاره به ورود نخستین دستگاه سی تی آنژیو گرافی به مرکز آموزشی و درمانی حشمت رشت نیز گفت. با ورود نخستین دستگاه سی تی آنژیو گرافی به مرکز آموزشی ودرمانی حشمت رشت، نظام سلامت گیلان در بخش دولتی به عدالت نزدیکتر شده است.

وی همچنین در ادامه نصب و راه اندازی میکروسکوپ چشمی در بیمارستان پیروز لاهیجان، نصب و راه اندازی سی تی در مرکز آموزشی و درمانی ۱۷ شهریور، ام آر آی در لنگرود، ام آر آی در مرکز آموزشی و درمانی رازی و رادیوتراپی جدید در رازی، کسب اعتبار سه ساله دانشکده پزشکی رشت، برگزاری موفق سمپوزیوم کشوری و تخصصی ارتقا آموزش علوم پزشکی و کاربرد فناوری مصور سازی ، برگزاری سمینار سالانه بیماری های ریوی کشور در رشت با ۲۰۰ شرکت کننده به میزبانی این دانشگاه، نمایه شدن دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای نخستین بار در سیستم رتبه بندی تایمز و غیره را از جمله اقدامات این دانشگاه طی دوره کنونی برشمرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.