×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حمایت از حقوق پزشکان فول تایم، از الویت‌های دانشگاه است

گیلان پیام/ نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با پزشکان فول تایم دانشگاه با هدف تبادل نظر و هم‌اندیشی برای رفع دغدغه‌های پزشکان فول تایم با حضور معاونین، مدیران ستادی و جمعی از روسای بیمارستان‌ها در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
در این نشست، دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبریک فرارسیدن روز پزشک و تقدیر از تلاش پزشکان در ارائه خدمات درمانی به ویژه در ایام کرونا، گفت: یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه، حمایت از احقاق حقوق پزشکان و پیگیری مطالبات آنان است.
وی با بیان اینکه تعداد پزشکان فول تایم از حدود ۹۴ نفر (در سال ۹۸) به ۲۵۵ نفر (در سال ۱۴۰۱) افزایش داشته است، گفت: در زمان تحویل مسئولیت ریاست دانشگاه، معوقات پزشکان فول تایم، بیش از ۱۴ماه بود که پس از پیگیری‌های مستمر، در حال حاضر در صورت دریافت اسناد، پرداخت مطالبات تقریباً به روز شده است.
دکتر سالاری با اشاره به برخی مشکلات حوزه سلامت استان از جمله فرسودگی زیرساخت‌ها، افزایش شاخص سالمندی، جمعیت شناور در روزهای تعطیل و همچنین شیوع ویروس کرونا در گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به این مشکلات، همگی بر این امر واقف هستیم که پزشکان در شرایط بسیار سخت تمام تلاش خود را برای درمان و حفظ سلامت مردم به کار گرفتند که جای بسی تقدیر دارد و ما وظیفه داریم تا از حقوق آنان دفاع کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن تاکید بر احقاق حقوق پزشکان فول تایم تاکید کرد و گفت: طبق قوانین و آئین‌نامه‌های وزارتی در جهت رفع دغدغه‌های پزشکان فول تایم و پرداخت مطالبات آنان تلاش خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه همچنین ضمن تاکید بر ضرورت تأمین مسکن پزشکان فول تایم در گیلان، تصریح کرد: برای تمامی پزشکان متخصص و فول تایم که در بیمارستان‌های دولتی شهرستان‌های استان حضور دارند، باید واحد مسکونی احداث شود.
وی افزود: انتظار می‌رود قوانین حاکم بر وزارت و دانشگاه به ویژه حضور تمام وقت پزشکان در بخش دولتی رعایت شود تا آنچه که شایسته جامعه پزشکی و مردم است، انجام شود.
دکتر سالاری ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه در سه سال اخیر، یادآور شد: استفاده از ظرفیت سپاه، ارتش و دادگستری جهت احداث و تکمیل طرح‌های عمرانی، راه‌اندازی ۱۰ دستگاه CT اسکن و افزایش صدها تخت بستری و ویژه در بیمارستان‌ها، نمونه‌ای از این اقدامات است.
در پایان، پزشکان فول تایم حاضر در جلسه به بیان مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند./نتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.