×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کارگاه آموزشی – توجیهی رابطین بهداشتی اربعین حسینی گیلان برگزار شد

گیلان پیام/ دکتر اسماعیل نورصالحی – معاون بهداشتی دانشگاه در کارگاه آموزشی – توجیهی رابطین بهداشتی اربعین حسینی استان با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برپایی مراسم پیاده‌روی اربعین، اظهار داشت: آموزش‌هایی که در این کارگاه ارائه می‌شود در حفظ سلامت زائران و همراهان آن‌ها بسیار مهم است.
وی افزود: با توجه به جمعیت قابل‌توجهی که در مراسم اربعین حسینی حضور دارند احتمال بروز و انتقال بیماری‌های واگیر مانند کرونا و وبا وجود دارد و برای جلوگیری از وقوع چنین بیماری‌هایی نیاز است که به دقت دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.
معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه درخصوص بروز گرمازدگی در بین زائران هم هشدار داد و گفت: با توجه به گرمای بی‌سابقه‌ی هوا در کشورمان و همینطور کشور عراق، موکب‌داران بایدجهت ارائه‌ی خدمات به زواری که دچار گرمازدگی شده‌اند آمادگی لازم را داشته باشند.
دکتر نورصالحی با تاکید بر توجه به تغذیه، آب آشامیدنی، بهداشت محیط و نکات ایمنی در برپایی موکب‌ها، یادآور شد؛ ناظران و کارشناسان حوزه‌ی بهداشت هم در زمان خروج زائران و هم در زمان ورود زائران به داخل کشور به ویژه استان گیلان، آمادگی رصد و پایش‌های ضروری را دارند.
درادامه مطالب آموزشی مبسوطی از سوی کارشناسان اورژانس، هلال احمر، بهداشت محیط، بهبود تغذیه و گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه به موکب داران حاضر در کارگاه ارائه شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.