×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
استان گیلان در مقایسه با میانگین کشوری در خصوص استاندارد سازی گرمایشی مدارس وضعیت مطلوبی دارد.

به گزارش گیلان پیام،وی با بیان اینکه استاندارد سازی مدارس نیازمند یک همّت ملی است، اذعان داشت: خوشبختانه دولت محترم ۵۰ درصد از عوارض فروش گاز را برای جمع آوری بخاری های غیر استاندارد اختصاص داده و از این طریق شاهد استاندارد شدن سیستم گرمایشی ۱۰۰هزار کلاس درس در سطح کشور خواهیم بود و این اتفاق بسیار مبارکی است.
مهندس دقیق اذعان داشت: امروز با افتخار عرض می کنم با تلاش همکارن سختکوشم در اداره کل و با حمایت های سازمان محترم و نماینده عالی دولت در استان توانستیم تمامی بخاریهای نفتی را از مدارس استان جمع آوری کنیم.
وی با بیان اینکه در سطح کشور۶۳ هزار بخاری گازی غیر ایمن وجود دارد، تصریح نمود: قرارداد ۴۰۰میلیارد تومان با پیمانکاران در استانهای مختلف برای جمع آوری این بخاری ها بسته شده که استان گیلان نیز از این امر مهم بی بهره نخواهد بود.
مدیر کل نوسازی مدارس گیلان در ادامه با اشاره به اینکه استان گیلان در مقایسه با میانگین کشوری در خصوص استاندارد سازی گرمایشی مدارس وضعیت مطلوبی دارد، تصریح نمود: در سال ۹۸ تعداد ۳۰۲ مدرسه با ۵۶۹ کلاس درس در استان گیلان استاندارد سازی گرمایشی شده است و این نشان دهنده اهتمام جدی در راستای تامین فضاهای ایمن برای آینده سازان این مرز و بوم است.
وی با اشاره به اینکه گام دوم ما در استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس جمع آوری بخاری های گازی می باشد، افزود: ۱۱مدرسه با ۷۶ کلاس درس با بخاری گازی در استان گیلان وجود دارد که امیدوارم با حمایت های استاندار محترم و ریاست ارجمند سازمان تا مهر ماه۱۴۰۰ بتوانیم این بخاری ها را باجایگزینی موتور خانه ها استاندارد سازی نماییم.
مهندس دقیق با یادآوری این نکته که امکان نصب موتور خانه و پکیج در هر مدرسه ای وجود ندارد، اظهار داشت: بخاری گازی هرمتیک کم ‌مصرف و هوشمند جایگزینی مناسب برای بخاری‌های گازی معمولی و پکیج‌های گرمایشی برای اینگونه مدارس است.
وی در پایان با اشاره به اینکه استان گیلان ۷۲ مدرسه را با بخاری گازی هوشمند هرمتیک استاندارد سازی نموده است، ابراز داشت: بخاری هرمتیک علاوه بر بازدهی بالا مجهز به سنسورهای ایمنی است که تمام عملکرد بخاری را مورد کنترل قرار داده و کاملاً هوشمنداست./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.