×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
مبارزه همه‌جانبه با مفاسد اداری و حمایت از مدیران پاکدست


شهردار رشت ضمن تاکید بر مبارزه با فساد اداری و استفاده از مدیران پاکدست گفت: موارد فساد اداری در شهرداری قلیل است اما این موضوع از خطوط قرمز من بوده و بدون شک با مصادیق آن به شدت برخورد می‌کنم.
سید محمد احمدی شهردار رشت در نشست شورای اداری که با حضور دو نفر از نمایندگان مردم رشت در مجلس برگزار شد با تاکید بر اینکه حفظ نیروها و تثبیت مدیریت رویکرد اصلی شهرداری رشت است، اظهار داشت: انگیزه بالا و پاک‌دستی از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که در انتصابات شهرداری به آن توجه دارم.
شهردار رشت شفاف‌سازی فرآیندها، نظارت بیشتر و انتخاب مدیران پاکدست، دلسوز، کاری و با انگیزه بالای خدمت را رویکرد اصلی مجموعه مدیریت شهری خواند و تصریح کرد: فساد اداری از جمله خطوط قرمز ما در مجموعه شهرداری است و بدون شک در برخورد با آن و ریشه‌کنی مصادیقش درنگ نمی‌کنیم.


شهردار رشت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ملی و استانی نمایندگان برای پیشبرد برنامه‌ها را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: در طول مدت حضور درشهرداری، جلسات و ملاقات‌هایی را در وزارتخانه‌های مختلف داشتیم تا با رایزنی و طرح موضوعات و برنامه ها بتوانیم اعتبارات ملی را با واسطه نمایندگان رشت جذب کنیم.
احمدی هدف از برگزاری جلسات شورای اداری را مرور مهم‌ترین موضوعات شهرداری از جمله برنامه‌هایی که بر روی آن تمرکز شده است خواند و تصریح کرد: نگاه افکار عمومی و شهروندان در مورد مطالبه خدمات با بهترین کیفیت از شهرداری، به حق و موجه است و ما مکلف به انجام آن هستیم.
شهردار رشت مدیریت یکپارچه و ارتباط زنجیروار تمام دستگاه‌ها و ادارات در راستای حل و فصل مشکلات شهری را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: حدود دو یا سه هفته‌ است که برای عملیات شن‌ریزی سراوان درگیر یک مجوز هستیم. به بیان دیگر این دست بوروکراسی‌های اداری روند انجام بسیاری از کارها را مختل می‌کند.
احمدی حل مشکل دفنگاه سراوان را از جمله مهم‌ترین موضوعات شهرداری رشت دانست و یادآور شد: برای اینکه مردم سراوان بیش از این دچار مشکل نشوند باید ضمن پیگیری پروژه‌های مرتبط با ساماندهی سراوان عملیات روزمره از قبیل شن‌ریزی روی زباله‌ها انجام شود و وقفه در روند اجرای آن منطقی نیست.
وی نگاه دستگاه‌های دیگر به شهرداری را هم مورد اشاره قرار داد و با انتقاد از برخی مسائلی که در حق شهرداری رشت اتفاق افتاده است افزود: چند روز پیش و بدون هیچ منطقی توسط اداره امور مالیاتی معادل یک میلیارد تومان از حساب شهرداری کسر شده است و این اتفاق در شرایطی افتاده است که حتی کوچکترین اطلاعی هم به ما داده نشد.
شهردار رشت ضمن انتقاد از چنین رویکردهایی با تاکید بر اینکه در هیچ سازمان و اداره‌ای چنین چیزی دیده نشده است عنوان کرد: اداره امورمالیاتی امانت‌دار ما محسوب می‌شود که برخلاف توافق قبلی اقدام نمودند.
احمدی با بیان اینکه شهرداری رشت روی اصل بدهی ایراد قانونی دارد، هماهنگی با شهرداری قبل از برداشت مبلغ یک میلیارد تومان توسط اداره امور مالیاتی را در چنین شرایطی ضروری خواند و گفت: همین وجهی که از حساب شهرداری برداشت شده را قصد داشتیم برای حقوق کارگران زحمتکشی کنار بگذاریم که همواره در مورد معوقات خود گله‌مند هستند.
وی ایجاد جو آرام در فضای شهر با وجود مشکلات و موانعی که شهرداری رشت با آن مواجه است را هنر مدیریتی که هم‌اینک با مشقت تمام در حال اجرا است ذکر کرد و گفت: تمام مدیران ما با جان و دل و با کمترین حقوق و مزایا مشغول تلاش و کار هستند و انتظار داریم این موضوعات هم در سطح ملی و هم در سطح استانی به ویژه توسط نمایندگان منعکس شود.
شهردار رشت با اشاره به اینکه در برخی از جلسات، بسیاری از تکالیف را برای شهرداری قائل می‌شوند هماهنگی با شهردار را قبل از قبول هر تعهدی لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: اینکه شهرداری به محلی برای رفع تکلیف سایر دستگاه‌ها تبدیل شود را به هیچ عنوان قبول نداریم و گاها دیده می‌شود که در جلسات و بدون دعوت از ما تکالیفی را برای شهرداری تعیین می کنند.
احمدی با اشاره به اینکه شهرداری رشت برای اداره خود و پرداخت هزینه‌ها و فعالیتهای عمران تا پایان سال به ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد عنوان کرد: همه ما با تمام توان در خدمت مردم و شهروندان هستیم و باید نگاه‌ها نسبت به شهرداری کمی تلطیف شود.
وی با بیان این مطلب که زمان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در شهر رشت بسیار کم است، انسجام بیشتر در انجام کارها را در مدیریت شهری امری مهم ارزیابی کرد و گفت: وقتی شخصی مسئولیتی را قبول می‌کند و به وی اعتماد می‌شود دیگر ایستایی و سکون معنا ندارد و باید تمام اقدامات برای توسعه، عمران و رفع مشکلات رو به جلو باشد.
شهردار رشت شرایط فعلی را بهترین زمان برای تعمیق تعاملات بین شهرداری و سایر دستگاه‌ها خواند و با بیان اینکه ارتباط خوبی بین مجمع نمایندگان گیلان و شهرداری رشت ایجاد شده است افزود: نهادهای نظارتی ضمن انجام وظایف خود، با شهرداری رشت تعاملات خوبی داشته و به عقیده بنده حالا که شرایط فراهم است باید بیشترین خدمت را به مردم انجام دهیم.
احمدی سرعت انجام کارها و برنامه‌ریزی‌ها در مجموعه شهرداری رشت را کند ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه باید به هر شکل ممکن موانع برداشته شوند، تصریح کرد: قانونمند بودن، تسریع در انجام کارها و متعهد بودن به وعده‌هایی که حتی توسط شهردار قبل داده شده از جمله اموری است که به آن تاکید ویژه دارم.
وی هوشمندسازی، ایجاد سیستم یکپارچه املاک، نظام‌مند کردن انجام کارها و حضور فعال در محل خدمت را از جمله اموری که باید در شهرداری رشت مورد توجه بیشتری قرار گیرد اعلام کرد و گفت: استفاده از فضای نرم‌افزاری و سیستم کنترل پروژه از دیگر الزاماتی است که برای انجام بهتر و سریع‌تر اقدامات‌مان در شهر رشت به آن نیاز داریم.
شهردار رشت تجهیز و تقویت امکانات و آمادگی قبل از بروز هر بحرانی را امری ضروری دانست که باید معاونت‌های مربوطه نظیر خدمات شهری نسبت به آن اهتمام داشته باشند و افزود: حوزه معاونت خدمات شهری باید ضمن برگزاری جلسات مدیریت بحران نسبت به ارتقاء آمادگی‌ شهرداری اهتمام بورزد.
احمدی جابه‌جایی برخی نیروها که بعضا از واحدهای خدماتی به اداری انجام می‌شود را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه بروز یکسری از مسائل در گذشته موجب کاهش اعتماد به شهرداری شده است اذعان کرد: برجسته‌تر شدن نقش حراست و بازرسی و وسعت حوزه فعالیت این نهادها امری است که به آن معتقد هستم.
وی بازدید مستمر از پروژه‌های سطح شهر رشت را لازم و ضروری خواند و با اشاره به اینکه تمام سازمانهای تحت مدیریت باید روی درآمدزایی خود تمرکز بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: وظیفه شهرداران مناطق در مورد برخورد قاطع بانسق‌سازان کاملا روشن و معلوم است. از طرفی مدیران مناطق، بازرسی و حراست باید برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز هوشیار باشند.
شهردار رشت با بیان اینکه به سیستم شفافیت مالی معتقد است ایجاد شفافیت، عدالت در پرداخت‌ها و نظام پرداخت عادلانه بر اساس اولویت‌ها را از جمله مزیت‌های آن خواند و گفت: بودجه امسال باید بر اساس نگاه واقع بینانه و عملیاتی تنظیم شود. البته همه می‌دانیم که تحقق بودجه در سطح ملی هم با موانع بسیار سختی مواجه است.
احمدی با تاکید بر اینکه با اجرای پروژه هوشمندسازی، عدالت و اولویت بندی در پرداخت‌ها هیچ شائبه‌ای در مورد عملکرد شهرداری رشت باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: تعیین تکلیف پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی و تلاش برای وصول هر چه بیشتر مطالبات موضوعی است که تحقق آن را از مدیران و دست‌اندرکاران شهرداری انتظار دارم.
وی ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد شرکت‌های خدماتی که با شهرداری رشت کار می‌کنند و با اشاره به اینکه شرکت‌های بسیاری تمایل دارند با شهرداری همکاری کنند، افزود: به اعتقاد بنده جابه‌جایی نیروها باید بر اساس دلیل و منطق و خارج از احساسات باشد زیرا برای عزل و نصب‌ها باید منطقی بسیار قوی وجود داشته باشد.
شهردار رشت استفاده از نیروهای توانمند و خوش‌فکر در مدیریت‌های شهرداری و سازمان‌های تابعه را مورد توجه قرار داد و گفت: تثبیت مدیریت و رفع دغدغه از یک مدیر عقیده من است و بدون شک اگر عملکرد مدیران جدیدی که منصوب شده‌اند در طول یک یا دو ماه آینده مطلوب باشد ادامه همکاری با آنان هم فراهم می‌شود.
احمدی تعامل بالا، قدرت و سرعت در عملکرد، پاک دستی، انگیزه بالا، لزوم احترام و تکریم مراجعین و مواردی از این دست را از جمله مؤلفه‌هایی که در انتصابات مجموعه مدیریت شهری مدنظر قرار می‌گیرد خواند و عنوان کرد: باور ما این است که حذف کردن نیروها هنر نیست اما اگر جایی به این نتیجه رسیدیم که با روی کار آوردن نیرویی جدید کارها سرعت می‌گیرد نسبت به انجام آن اقدام می‌کنیم./ انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.