×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مصوبه های شورای عالی ورزش تحولی بنیادین در فعالیت های ورزشی و نشاط اجتماعی ایجاد خواهد کرد

گیلان پیام/ جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، این مصوبه هشت ماده ای را در تحول و نشاط جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت : همه ی زمین ها و اماکن ورزشی که متعلق به ادارات استان است ، برای استفاده رایگان جوانان در نظر گرفته خواهد شد .
وی با بیا ن اینکه با رایگان شدن ورزش در روستا ها یک تحول بنیادین در توسعه ورزش عمومی صورت خواهد پذیرفت ،افزود: این اماکن با شیوه نامه هایی در اختیار دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها قرار خواهد گرفت .
در شورای عالی ورزش استان گیلان ده مصوبه به شرح زیر با تاکید استاندار محترم بر اجرای سریع آنها در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان قرار گرفت.
مقرر گردید در صورت عدم اعلام نیاز هیأت های ورزشی کلیه اماکن ورزشی واقع در روستاها از طریق مزایده وفق ماده ۵ الحاقی (واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی) حذف و به صورت رایگان با رعایت ضوابط در اختیار دهیاران و شوراهای روستایی قرار گیرد.
مقرر گردید کلیه اماکن ورزشی آموزش و پرورش بعد از تعطیلی مدارس بخصوص در تابستان و ایام تعطیل با رعایت ضوابط به صورت رایگان جهت استفاده بهینه در اختیار ورزشکاران و مربیان قرار گیرد.
مقرر گردید کلیه سازمان ها و ادارات استان، اماکن ورزشی خود را با ذکر مشخصات (نام سالن، مساحت، آدرس، نوع کاربری، نوع مکان (سرپوشیده و روباز)) در قالب جدول تا تاریخ ۱۵/۰۹/۱۴۰۱ به دبیرخانه شورای عالی ورزش (اداره کل ورزش و جوانان) ارائه دهند.
مقرر گردید درخصوص زمین هایی که تحت تصرف اداره ورزش هستند و مالکیت آنها در اختیار اداراتی مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن و شهرسازی و آب منطقه ای و سایر دستگاه ها قرار دارند، طی صورتجلسه با رعایت ضوابط هرچه سریعتر جهت واگذاری به اداره کل ورزش و جوانان تعیین تکلیف گردد.
مقرر گردید به جهت توسعه و احداث اماکن ورزشی شهرداران و دهیاران در بازنگری طرح های هادی و طرح تفضیلی در فضاهای روستایی و شهری زمین هایی با متراژ بالا و کاربری ورزشی جانمایی نموده و به دبیر خانه شورای عالی ورزش (اداره کل ورزش و جوانان) اعلام نمایند.
مقرر گردید تمامی دستگاه ها و ادارات استان مکلف گردند در راستای برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی در استان تمامی اماکن و فضاهای مورد نیاز رویداد ورزشی را در اختیار اداره کل ورزش قرار داده و همکاری های لازم را درخصوص مساعدت مالی را نیز داشته باشند.
مقرر گردید دستگاه هایی مانند میراث فرهنگی، منابع طبیعی و سایر دستگاه های مرتبط، با همکاری و هماهنگی لازم نسبت به ثبت ملی و استانی ورزش هایی با عقبه تاریخی همچون چوگان، ورزش های باستانی و زورخانه ای، سوارکاری، ورزش های بومی محلی و روستایی خصوصاً کشتی گیله مردی اقدام نمایند.
مقرر گردید جهت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، اماکن ورزشی تخصصی با رعایت ضوابط به هیأت های ورزشی تخصصی استان واگذار گردد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.