×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
صدور ماهانه ۳۲۸ هزار نسخه الکترونیک در گیلان

گیلان پیام/محمود عاطف راد در بازدید از خبرگزاری ایسنا گیلان، با اشاره به افزایش خدمات دهی بیمه سلامت طی سال های اخیر، اظهار کرد: افزایش خدمات درمانی نشان دهنده اهمیت سلامت جامعه برای نظام است.وی از به روز شدن پرداخت مطالبات مراکز و موسساتی که اقدام به ارائه خدمت به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت می کنند خبر داد و تصریح کرد: قبلا در پرداخت مطالبات تاخیر داشتیم، اما اکنون برای پرداخت مطالبات، خودمان به سراغ موسسات می رویم و با ارائه سند اقدام به پرداخت هزینه های درمانی بیمه شدگان می کنیم.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه پزشکان و داروخانه ها و آزمایشگاه ها و مراکز تصویربرداری استان تا پایان مهر کلیه مطالبات خود را دریافت کرده اند، گفت: پرداخت به روز مطالبات یکی از اقدامات مهم بیمه سلامت در سال جاری است.
عاطف راد در ادامه به جمعیت دو میلیون و ۵۲۶ هزار نفری گیلان اشاره کرد و متذکر شد: از این جمعیت، یک میلیون و ۴۴۶ هزار نفر معادل ۵۴ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند؛ البته دولت سرانه حق بیمه ۷۴ درصد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت استان معادل یک میلیون و ۱۲۲ هزار نفر را پرداخت می کند.
وی از قرارداد بیمه سلامت استان با ۱۷۸۱ موسسه شامل پزشک عمومی، پزشک خصوصی، بیمارستان، آزمایشگاه، مرکز تصویربرداری و مرکز توانبخشی خبر داد و بیان کرد: طی یک سال گذشته ۸۱۵ میلیارد تومان بابت ارائه خدمت این موسسات به بیمه شدگان پرداخت داشتیم. مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به شناسایی ۳۰۲۴ بیمار خاص در استان، خاطرنشان کرد: بیماری های خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه، دیالیز و ام.اس می شود و لذا طی یک سال گذشته بابت ارائه خدمت به این بیماران ۲۶ میلیارد تومان به موسسات پرداخت کردیم.
عاطف راد با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد هزینه های سرپایی در بخش عمومی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود، افزود: کلیه خدمات بیمارستانی برای بیماران خاص رایگان است و بیمه سلامت هزینه ها را کاملا پرداخت می کند؛ همچنین بسیاری از داروها برای این بیماران رایگان شده که نشان می دهد بیمه سلامت توجه ویژه ای به بیماری های خاص دارد.
وی یکی از برنامه های اصلی بیمه سلامت را پوشش بیمه ای فراگیر دانست و اضافه کرد: براساس قانون بودجه ۱۴۰۱ موظف به پوشش بیمه ای رایگان سه دهک پایین درآمدی بودیم که در این راستا تنها در اردیبهشت امسال شش میلیون نفر که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان بیمه سلامت معرفی شده بودند را به صورت رایگان تحت پوشش قرار دادیم.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان، سهم استان از این جمعیت شش میلیون نفری را ۱۴۰ هزار نفر دانست که به یک باره تحت پوشش بیمه سلامت صد درصد رایگان قرار گرفتند و متذکر شد: ۸۴۳ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت گیلان روستایی هستند.
وی از تحت پوشش قرار گرفتن ۵۹ خدمت توانبخشی جدید خبر داد و اضافه کرد: بیمه سلامت به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خدمات توانبخشی ارائه می کند و لذا در سال جاری بابت این خدمات برای ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر ازمددجویان بهزیستی استان ۲۱ میلیارد تومان به موسسات طرف قراردادپرداخت کردیم.
وی یکی دیگر از برنامه های مهم بیمه سلامت را مشارکت در طرح دارویار دانست و عنوان کرد: براساس قانون مقرر شد یارانه ارز ترجیحی دارو به جای پرداخت به شرکت های واردکننده دارو و کارخانجات داروسازی به فرد بیمه شده پرداخت شود. در واقع در طرح دارویار سه سهم بیمه پایه، فرد بیمه شده و ارز ترجیحی داریم و لذا بیمه سلامت متعهد به پرداخت سهم بیمه وسهم ارز ترجیحی شد.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی حدود ۱۰۰۰ قلم داروی تحت پوشش بیمه سلامت را پرداخت می کنیم، افزود: سهم ارز ترجیحی ۳۶۹ قلم دارو غیر بیمه نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت تا بیمه شده هیچگونه پرداخت اضافه نداشته باشد.وی با اشاره به اجرای طرح دارویار از تیر امسال، خاطرنشان کرد: قبلا بیمه سلامت استان به صورت میانگین ماهانه ۱۰ میلیارد تومان به داروخانه ها پرداخت می کرد که با اجرای طرح به ۲۴ میلیارد تومان رسیده است؛ البته استفاده از مزایای طرح دارویار برای افراد بیمه شده و دارای نسخه الکترونیک کاربرد دارد.
عاطف راد با بیان اینکه دولت زمینه بیمه شدن همه افراد را فراهم کرده و لذا بهانه ای برای بیمه نبودن وجود ندارد، گفت: افراد فاقد بیمه می توانند به مدت سه ماه کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و پس از این مدت و انجام ارزیابی وسع، میزان سرانه حق بیمه تعیین می شود؛ البته افراد در دهک های چهارم از یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان سرانه حق بیمه فقط ۱۰ درصدو دهک ۵و۶بیست وپنج درصد ،دهک ۷و۸ پنجاه درصد ودهک ۹و۱۰ صددرصد را پرداخت می کنند.
وی با اشاره به نقش آفرینی ویژه بیمه سلامت در ایام کرونا و حمایت از بیماران بستری، اظهار کرد: طی این مدت بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان از هزینه های بستری بیماران کرونایی را پرداخت کردیم.
مدیرکل بیمه سلامت گیلان جدیدترین و بزرگترین اقدام سازمان بیمه سلامت را راه اندازی صندوق حمایت از بیماری های خاص، صعب العلاج و نادر دانست که از سوم آبان اجرایی شده و تصریح کرد: بودجه اجرای این طرح در کل کشور ۵۰۰۰ میلیارد تومان است و به تدریج به فهرست بیماری ها افزوده می شود. در حال حاضر ۹ بیماری در سیستم الکترونیکی بیمه سلامت نشاندار شده و بسته های خدماتی با تعهد بیشتر برای آن در نظر گرفتیم. البته به زودی ۹ بیماری به ۲۷ بیماری و سپس ۴۶ بیماری و بعد از آن به ۶۰ بیماری می رسد و تا پایان سال ۱۰۰ بیماری را نشاندار خواهیم کرد.
عاطف راد با بیان اینکه بیماری های خاصی مانند اوتیسم، بال پروانه ای و موکوپلی ساکاریدوز نیز شامل بسته های خدمتی بیمه سلامت شده است، گفت: مرجع ما سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت است. همچنین بیماران سرطانی می توانند از خدمات بیمه سلامت خارج بیمارستانی نیز استفاده کنند.
وی بیش از ۲۵۰۰ قلم دارو و تجهیزات پزشکی را تحت پوشش بیمه سلامت دانست و خاطرنشان کرد: در استان گیلان ماهانه ۳۲۸ هزار نسخه الکترونیک صادر می شود که موجب رسیدگی آنلاین و تسریع در پرداخت مطالبات موسسات شده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.