×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
گسترش خدمات بانک خون‌بند ناف رویان در گیلان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی

گیلان پیام/ شامگاه امروز نشستی با حضور دکتر مرتضی ضرابی – مدیرعامل بانک خون‌بندناف رویان و جمعی از مسئولان جهاد دانشگاهی گیلان با دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست به‌منظور افزایش همکاری‌های تحقیقاتی و درمانی برگزار شد.
دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با بیان اینکه موسسه رویان در کشور و جهان یک موسسه شناخته‌شده با خدمات ارزنده است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توانمندی بالایی در داشتن اعضای هیئت‌علمی برخوردار بوده و آماده گسترش هماهنگی‌ها در این رابطه است.
وی با تأکید برافزایش اطلاع‌رسانی و شناساندن سلول‌های بنیادی بند ناف در درمان بیماری‌ها، افزود: مردم گیلان بسیار بافرهنگ هستند و می‌توان با کمی اطلاع‌رسانی و روشنگری، مردم را در این کار تحقیقاتی-درمانی بیشتر مشارکت داد.
دکتر مرتضی ضرابی – مدیرعامل بانک خون‌بندناف رویان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات گسترده این مجموعه در ذخیره‌سازی و درمان بیمارها، اظهار کرد: اقداماتی که در مجموعه رویان در تحقیقات سلول‌های بنیادی و ذخیره‌سازی بانک خون‌بند ناف انجام شده بسیار گسترده است.
به گفته وی، رویان در تکمیل ذخایر سلول‌های بنیادی و بانک خون‌بند ناف بسیار پیشگام بوده و بزرگ‌ترین ظرفیت ذخیره سلول‌های خون‌بند ناف را در منطقه ایجاد کرده است.
دکتر ضرابی با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی و بانک خون‌بند ناف فرصتی را فراهم کرده تا کسانی که نیاز دارند بتوانند از این سلول‌های بنیادی استفاده کنند، تصریح کرد: گیلان نیز همانند بسیاری از استان‌های کشور ظرفیت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی و بانک خون‌بند ناف را در خود ایجاد کرده است.
گفتنی است توسعه همکاری در خصوص تحقیقات مرتبط با سلول‌های بنیادی، حمایت رویان از تحقیقات اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت سلول‌های بنیادی و بانک خون‌بند ناف و تلاش برای فرهنگ‌سازی در راستای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی بانک خون‌بند ناف از مهم‌ترین مواردی بود که در این نشست، طرفین برای رسیدن به آن‌ها، گفت‌وگو کردند.
همچنین مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای بهره‌مندی از فرصت بانک خون‌بند ناف و سلول‌های بنیادی، فرایند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی ذخایر را از طریق خانه‌های بهداشت و بیمارستان‌ها پیگیری کند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.