×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سفر مشاور وزیر و مجری طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات به استان گیلان

گیلان پیام/روحی با مطلوب ارزیابی کردن شاخص‌های ارتباطات در استان گفت: یکی از برنامه‌های این وزارتخانه برقراری ارتباطات در مناطق دوردست و کم برخوردار است ، از همین رو تا پایان سال ۱۴۰۲ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.
در ادامه، توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان طی گزارشی اخرین وضعیت ارتباطات در استان را تشریح کرد و افزود: در استان گیلان از ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار ، تعداد ۱۹۴۶ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.وی با اشاره به شاخص های استان، خاطرنشان کرد: پهنای باند ورودی بهره برداری شده استان ۵۱۰ گیگابایت است که ۳۵۲/۵ گیگابایت آن زیر بار قرار دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان افزود: در گیلان ۲ فاز توسعه فیبرنوری داریم که یک فاز آن به طول ۱۰۶ کیلومتر به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن به طول ۱۱۳ کیلومتر در مرحله اجرا قرار دارد.
توکلی با بیان اینکه ۹۸ درصد روستاهای استان گیلان از تلفن ثابت برخوردار هستند، تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و از یکی از سرویس های ADSL، همراه اول، ایرانسل و های وب بهره مند شده اند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.