×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
ضرورت اهتمام برای تکمیل پروژه‌های مهم عمرانی و اقتصادی گیلان تا پایان دولت دوازدهم / تحقق عدالت اجتماعی و رسیدگی به بازنشستگان همواره مورد توجه نظام اسلامی بوده است


به گزارش گیلان پیام،دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور رئیس و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با قدردانی از پیگیری های صورت گرفته برای مبادله موافقت نامه ها با دستگاه های اجرایی، تخصیص اعتبارات و نظارت بر پروژه های عمرانی اظهار داشت: عملکرد تخصیص اعتبارات از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه در سال جاری، نسبت به سال گذشته امیدوارکننده تر و مولفه ای مهم در تحقق اهداف این شوراست.
وی با بیان اینکه از میزان یک‌هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی استان ۶۲ درصد و از اعتبارات تملک استانی نیز ۷۵ درصد تخصیص یافته ، افزود: اگرچه تحت تاثیر تحریم های غیرقانونی اعمال شده بر کشورمان، بودجه عمومی با تنگناهایی مواجه شده اما چشم انداز تحقق بودجه در سال ۱۴۰۰ امیدوارکننده است.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی ، برای سهم بودجه عمرانی استان ها از جمله گیلان به نسبت سال جاری افزایشی درنظرگرفته شده است.
وی به اهداف از قبل تعیین شده در خصوص توزیع اعتبارات شهرستانی برمبنای انصاف، عدالت و رشد شاخص ها اشاره و با بیان اینکه گزارش ارائه شده گویای این مسئله است، افزود: در مرحله بعدی تخصیص نیز که به زودی انجام می گیرد ، این موضوع با جدیت رعایت و عملیاتی می شود.
استاندار گیلان تلاش برای تکمیل ۶۱ پروژه مهم عمرانی و اقتصادی استان تا پایان دولت دوازدهم را مورد تأکید قرار داد و گفت: به طور قطع این پروژه های مهم در ارتقاء سطح توسعه، آبادانی و اشتغال شهرستان‌ها سهم بسزایی دارند.
وی بر لزوم پیشگیری از خردشدن اعتبارات و تعریف پروژه‌های جدید توسط فرمانداران به عنوان رئیسان کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان ها تأکید و تصریح کرد: مجدداً تأکید می کنم که اولویت تخصیص اعتبارات با اتمام پروژه های نیمه تمام دارای پیشرفت بیش از ۷۰ درصد است.
دکتر زارع خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی مکلفند پروژه های اولویت داری که قابلیت بهره برداری تا پایان سال ۱۴۰۰ را دارند ، مشخص و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کنند.
وی عدالت اجتماعی را یکی از آرمان های بلند امام راحل، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی عنوان و به گام های موثر دولت، مجلس و مجموعه حاکمیت در این راستا اشاره و اضافه کرد: با پیروزی انقلاب و در نظام اسلامی ایران همواره برای تحقق عدالت میان اقشار مختلف جامعه، تلاش های موثری شکل گرفته است.
نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از بیان دغدغه های بازنشستگان توسط نمایندگان آنان در فضایی آرام و همراه با متانت گفت: برخی موضوعات درون استانی همچون حمایت بیمه ای بازنشستگان در بخش مراکز درمانی و حوزه سلامت و نیز دراختیارگذاشتن امکانات رفاهی دستگاه ها ، در دستور کار بوده و مورد تأکید است.
وی به توجه ویژه دولت به قشر بازنشسته در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که با همکاری و مقاومت ملت شریف ایران اسلامی و تلاش خدمتگزاران، دوران گذار با سربلندی پشت سرگذاشته خواهد شد.
در این نشست گزارش عملکرد ۹ ماهه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان ارائه و با حضور نمایندگان کانون های بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی، مشکلات بازنشستگان استان بررسی شد.
همچنین رسول فرخی رئیس مجمع نمایندگان گیلان، احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی و جبار کوچکی نژاد و سیدعلی آقازاده از نماینگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در راستای توسعه استان پرداختند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.