×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بهره برداری پروژه های حوزه آبفای شهری گیلان با حضور استاندار

آبفا

با حضور استاندار گیلان پروژه های حوزه بهره برداری آبفای شهری گیلان در هفته دولت به بهره برداری رسیدبه گزارش گیلان پیام ،مدیرعامل آبفای گیلان در مراسم افتتاحیه پروژه های بهره برداری آبفای شهری گیلان در شهرستان لنگرود از سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دولت تدبیر و امید در طرحهای آب و فاضلاب استان گیلان خبر داد.

کاظم لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به نگاه ویژه دولت به طرحهای آب و فاضلاب استان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید طی سالهای ۹۳ و ۹۴ و ۴ سال آتی ۳۰۰۰ میلیارد تومان در طرحهای آب و فاضلاب استان سرمایه گذاری خواهد نمود.

وی در ادامه افزود: درسالهای ۹۲،۹۳ و شش ماهه ۹۴ به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان از طرحهای در دست اجرا وارد مدار بهره برداری گردید و گستردگی پروژه های توزیع آبرسانی از دیگر افتخارات استان بوده که ۱۶ شهرستان گیلان طرح آبرسانی مصوب دارد.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به خشکسالی اخیر تصریح کرد: استان گیلان بعنوان تنها استان در سطح کشور با اقتدار و مدیریت خوب استان و تدبیر همکاران آب و فاضلاب در هیچ شهری تنش آبی نداشت و با بهره برداری از طرحهای در دست اجرا در ۵۰ سال آتی در هیچ نقطه گیلان تنش آبی نخواهیم داشت.

مهندس لطفی از شرکت آب و فاضلاب گیلان بعنوان یک سازمان دانش محور یاد کرد و افزود: علم و دانش و تدبیر در این شرکت جاری است و یک دستگاه اجرایی موفق در استان می باشد.

وی با طرح دیدگاه شرکت آب و فاضلاب گیلان اظهار داشت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی، بخش دولتی، مشارکتهای مردمی، اخذ وام ها، طرحهای فاضلاب طی ۵ سال آتی در ۱۱ شهر اجرا و بالغ بر ۷۰% جمعیت شهری را تحت پوشش قرار داده و طرح آبرسانی در ۵۱ شهر استان به اتمام می رسد.

مدیرعامل آبفای گیلان نگاه دولت و مجموعه وزارت نیرو به استان گیلان را بی نظیر دانست و افزود: مدیریت عالی در استان و نگاه ویژه به صنعت آب و فاضلاب منجر به اجرای پروژه های آبرسانی و جلب رضایت شهروندان بوده است.

لطفی درخصوص فاضلاب لنگرود خاطرنشان کرد: اجرای طرح فاضلاب لنگرود به ۵ زون اجرایی تقسیم شده یکی از فازها وارد مرحله عملیاتی خواهد شد و سیاست کلی آبفای گیلان این است از سیمای کلی طرح بخشی وارد مدار بهره برداری شده و طرح فاز به فاز اجرا و وارد مدار بهره برداری گردد.

وی همچنین افزود: طرح فاضلاب لاهیجان طی ۴ سال عملیاتی بطور کامل اجرا خواهد شد که ۲۵% طرح در هفته دولت سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین یادآور شد: روزهای آتی شاهد بهره برداری از بزرگترین طرح آبرسانی در استان در سطح شهرستان رشت با مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان خواهیم بود.

وی با ذکر منابع تأمین آب شهر لنگرود اظهار داشت: آب شرب لنگرود از سه منبع سد سنگر، سد شهر بیجار و ۵ حلقه چاه فلمن با ظرفیت آبدهی ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه تأمین می گردد و بطور متوسط سالیانه باید ۲۰ میلیارد پروژه در سطح لنگرود افتتاح گردد تا به هدف نهایی خود برسیم.

در ادامه دکتر نجفی استاندار گیلان فضای کنونی شرکت آب و فاضلاب را کار، تلاش و اندیشه نو دانست و افزود: اندیشه جدیدی در وزارت نیرو ایجاد شد که حق آبی استان گیلان از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب به کمتر از ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب تقلیل یافت.

وی علت این کاهش را تعدد زیاد سدها در ۸ استان که ۷۱ مورد بوده عنوان کرد و گفت: جهت تأمین آب زراعی و آب شالیزارها بطور جد دنبال می گردد و باید حداقل توافق با شورای تأمین سایر استانها که ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب بوده انجام شود.

سپس لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توازن صادرارت و واردات افزود: باید به اقتصاد کشور تکیه نمود.

وی همچنین افزود: با رفع مشکل آبرسانی لنگرود در پی اجرای این پروژه، باتوجه به ورود فاضلاب شهر به رودخانه، مصوبه شورای اقتصاد جهت دریافت تسهیلات از بانک توسعه اسلامی اخذ گردید و امید است با حمایت استاندار پروژه فاضلاب نیز فاز به فاز در شهر اجرا گردد.

سپس جوادپور فرماندار لنگرود با اشاره به اینکه همزبانی و همدلی جهت خدمت به مردم در این شهرستان به نحو شایسته وجود دارد افزود: با پیگیری و تلاش مدیرعامل آبفای گیلان و حمایت شورای شهر شاهد بهره برداری از فاز اول رینگ شهر لنگرود هستیم که ۱۰ هزار نفر از شهروندان بهره مند می گردد.

شایان ذکراست پروژه های حوزه بهره برداری آبفای شهری گیلان با اعتباری بالغ بر ۱۵۲ میلیارد ریال در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت./ انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.