×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
با تغییر عملکرد پزشکان فرهنگ مصرف دارو در مردم تغییر خواهد کرد

گیلان پیام/وی افزود : تجویز اقلام دارویی هم از نظر تعداد و مصرف و آزمایش در کشور بسیار بالاست و دلایل مختلفی دارد که از جمله می توان به عدم اعتماد ، ارتباطات نامناسب ، کمبودهای دارویی ، کم بودن پرسنل و اینکه یک بیمار برای یک بیماری به پزشک مراجعه نمی کند را بیان کرد.

وی در ادامه در جهت برون رفت از این چالش را آموزش صحیح استفاده از گاید لاین های مبتنی بر اثربخشی ، همکاری های بین بخشی ، مشاوره با داروساز ، استفاده از تکنولوژی ، ارتباط مستمر بین دانشگاه علوم پزشکی با بیمه ها و بازنگری در درمان عنوان کرد. در پایان به سوالات شرکت کنندگان در جلسه پاسخ داده شد.

لازم به ذکر می باشد در ابتدای این نشست دکتر عفت پناه سرپرست مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت سازمان ضمن قدردانی از دکتر عاطف راد در برگزاری این نشست اظهار امیدواری کرد که این رویه خوب در سایر ادارات کل نیز انجام گیرد.

دکتر عفت پناه استفاده از مشاوره های پژوهشی خوب و توانمند در حوزه سلامت را بسیار مهم دانست و افزود : هزینه های کمرشکن در حوزه سلامت چه در ایران و چه در دنیا وجود دارد که در این زمینه باید کارهای خوب پژوهشی انجام گیرد که نتیجه آن در تصمیم گیری لحاظ گردد. این موارد مورد تاکید وزیر بهداشت و دیگر مسئولین نیز می باشد و پیدا کردن راهکار مناسب و علمی از برگزاری این نشست ها شروع می شود که خروجی آن هم برای حوزه سلامت کشور و هم برای مردم بسیار مهم و حیاتی است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.