×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش مراقبت از نوزادان و کودکان برای کاهش مرگ‌ومیر ضروری است

گیلان پیام/نشست کمیته دانشگاهی سلامت نوزادان و کودکان گیلان صبح امروز به ریاست دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با حضور تعدادی از معاونین و مدیران ستادی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با حائز اهمیت برشمردن کاهش میزان مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان، اظهار کرد: خوشبختانه میزان مراقبت‌ها از نوزادان و کودکان در استان گیلان افزایش‌ یافته است اما همچنان نیازمند افزایش مراقبت‌ها ازجمله در شهرستان‌ها هستیم.
وی اجرای دقیق برنامه‌های مراقبتی در جهت کاهش میزان مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان را لازم و ضروری دانست و افزود: بخش اعظمی از مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان بر اساس ناهنجاری‌های مادرزادی است اما لازم است با افزایش مراقبت‌های بهداشتی، این طیف از مرگ‌ومیرها نیز کاهش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از برخورد جدی با سهل‌انگاران در مراقبت از نوزادان و کودکان در استان خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت حفظ، پایداری و افزایش مراقبت از نوزادان و کودکان با هیچ مرکز درمانی، بیمارستانی و کادر درمانی تعارف ندارد و بر اساس مر قانون اقدام خواهد کرد.
گفتنی است؛ در این نشست آخرین وضعیت موالید و مرگ‌ومیر نوزادان در شهرستان‌های استان گیلان، تشدید مراقبت‌های بهداشتی و درمانی برای حفظ نوزاد، چالش‌ها و مشکلات برنامه سلامت نوزادان طرح و برسی شد.
همچنین نظام مراقبت مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه نیز امروز در این نشست طرح و چالش‌های مرتبط با افزایش مرگ‌ومیر و اقدامات لازم برای کاهش آن‌ها پایش و بررسی شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.