×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اجرای هزار و ۱۶۰ پروژه طرح هادی در گیلان

گیلان پیام/حامد دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان امروز در نشست با استاندار گیلان با تشریح اقدامات این اداره کل اظهار کرد: از مجموع ۲ هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تاکنون هزار و ۱۶۰ پروژه طرح هادی در روستاها اجرا شد که شاخص برخورداری استان ۵۶.۳ درصد است.

این مسئول اظهار کرد: طرح‌ هادی روستایی به منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران، تامین عادلانه امکانات، هدایت و توسعه روستاها برای یک دوره ۱۰ ساله تهیه می شود که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف اعم از مسکونی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات، تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی بر حسب مورد در سطح کشور تهیه و اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۶۵۴ پروژه طرح هادی روستایی در روستاهای استان اجرا شد که از این تعداد ۵۰۱ پروژه آسفالتی بود که در اجرای آن افزون بر ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار مترمربع (۵۳۶ کیلومتر) از معابر روستایی استان آسفالت شد.

دائمی در ادامه صدور اسناد روستایی و نیز شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن گیلان خواند و افزود: برای نخستین بار صدور سند مالکیت برای املاک شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن محول شد که طی ۲ سال اخیر در این راستا ۲۰ هزار جلد سند شهری و روستایی صادر شده است.

وی اظهار کرد: در راستای اعمال ماده چهار قانون ساماندهی و حمایت از تولید عرضه مسکن، هزار و ۶۸۲ هکتار از اراضی ملی در ۹۳ روستا استان طی سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت و اخذ اسناد مالکیت املاک تملک شده در راستای اجرای این ماده قانونی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۰۲ هکتار در ۳۸ روستاست./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.