×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خدمت بهینه توأمان با رعایت حقوق بیمار با اجرای طرح کرامت

گیلان پیام/ نشست قانون انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی گیلان با موازین شرع مقدس امروز با حضور دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر علیرضا مهدی پور- معاون رئیس‌کل دادگستری گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین و مدیران ستادی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی، در این نشست از تصویب طرح کرامت در نظام سلامت خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح کرامت، تکریم و ارائه بهترین نوع خدمت در کنار رعایت حقوق بیمار و تکریم ارزش‌ها ملاک خواهد بود.

وی رعایت موازین یادشده در طرح انطباق را در جهت بهداشت عمومی و حفظ سلامت مردم و خدمت گیرنده برشمرد و افزود: حفظ حرمت و تکریم بیماری که به مراکز سلامت‌محور وارد می‌شود بر همگان واجب و لازم است و باید حریم بیماران حفظ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طرح کرامت بخش وسیعی از حقوق بیمار را دربر می‌گیرد، افزود: در قالب طرح کرامت عزت و کرامت بیمار در چارچوب استانداردهای بین‌المللی و منطبق به ارزش‌های انسانی رعایت می‌شود.

دکتر آشوبی رعایت موازین شرعی نظیر پوشش مو، اصلاح ناخن و یا عدم استفاده از لاک را منطبق با موازین بهداشتی دانست و بر ضرورت رعایت آن توسط همه کادر سلامت‌محور به‌ویژه کادر درمان تأکید کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.