×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مشعل گازرسانی به ۲۲ روستای گیلان در تالش برافروخته شد

گیلان یپام/ اسدالله عباسی استاندار گیلان در آئین افتتاح همزمان گازرسانی به روستاهای گیلان با بیان اینکه ایجاد زیرساخت در روستاهای کشور یکی از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به عنوان خادم ملت همواره یار و یاور مردم و به ویژه محرومین بوده و با روی کار آمدن این دولت اقدامات بسیار خوبی در حوزه گازرسانی، برق‌رسانی، آبرسانی و ایجاد جاده در روستاها و مناطق دوردست انجام شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم از هیچ تلاشی برای رفع محرومیت در کشور دریغ نمی‌کند، افزود: در سال ۹۹ عملیات گازرسانی به روستای کسمه‌جان تالش متوقف شده بود ولی با روی کار آمدن دولت سیزدهم عملیات اجرایی گازرسانی دوباره آغاز و در دهه فجر امسال شاهد افتتاح دوباره آن بودیم.

وی با اشاره به اینکه بیش‌ از ۹۷ درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند و گفت: به میمنت دهه مبارک فجر نیز ۲۲ روستای گیلان در شهرستان‌های تالش، آستارا، رودبار، رودسر و املش از نعمت گاز برخوردار شدند.

عباسی از افتتاح ۳۰۸ پروژه در شهرستان تالش در دهه فجر خبر داد و بیان کرد: این تعداد پروژه با اعتبار ۵۶۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و امروز هم شاهد افتتاح یک واحد تولیدی در حوزه صنایع چوب و صنعتی بودیم.

استاندار گیلان در خاتمه از مدیریت و کارکنان شرکت گاز بجهت گازرسانی گسترده به اقصی نقاط استان تشکر و قدردانی کرد و بر اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های گازرسانی به مناطق باقیمانده تأکید کرد.

همچنین در این مراسم عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز گیلان با تبریک دهه مبارک فجر، اظهار داشت: برای گازرسانی به روستاهای کوهستانی گیلان در دهه فجر امسال، بیش از ۱۶۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ روستای آماده افتتاح گازرسانی در دهه فجر امسال در شهرستان‌های آستارا، تالش، رودبار، املش و رودسر قرار دارند، گفت: با تکمیل این طرح‌ها، تعداد روستاهای گازدار در گیلان به ۲ هزار و ۱۵۶ روستا و درصد بهره‌مندی گاز روستایی استان به ۹۷٫۴۴ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با ابراز خرسندی از رسیدن گرمای گاز به ساکنین این مناطق کوهستانی، گفت: این روستاها مجموعاً دارای یک هزار و ۶۰۰ خانوار بوده و برای گازرسانی به آن‌ها، بالغ بر ۱۱۶ کیلومتر شبکه گاز کار شده است.

وی در خاتمه از همه سازمان‌های همکار در زمینه گازرسانی به مناطق صعب‌العبور و کوهستانی گیلان تشکر و قدردانی کرد و گفت: با گازدار شدن این مناطق، شرایط تشکیل و رونق کسب و کارهای محلی و کوچک، تولید و اشتغال در روستاها و مهاجرت معکوس از شهر به روستا بیش از گذشته فراهم شده است.

در پایان این مراسم مشعل گازرسانی به ۲۲ روستای گیلان در روستای کوهستانی کسمه‌جان شهرستان تالش توسط استاندار گیلان برافروخته شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.