×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۲۵درصد تخفیف ویژه، بر بخشودگی ۵۰ درصدی عوارض نوسازی بافت فرسوده رشت افزوده شد

گیلان پیام/ در این جلسه اعلام شد: با احتساب ۵۰ درصد بخشودگی مصوب شده دوره‌ی قبل، تعامل حداکثری و ۷۵ درصدی در صدور پروانه ساخت برای بافت فرسوده شهر رشت محقق میشود.
مسعود عباس نژاد در این جلسه با ذکر اینکه شهر رشت فاقد یک نقشه جامع و ضابطه مند در حوزه شهرسازی است گفت: باید برای نحوه ساخت و سازها در مناطق شهری و به خصوص معابر اصلی شهر رشت متدِ کاری و ضابطه مشخص نمود.
عباس نژاد گفت: الگوگیری از اصول شهرسازی های مدرن، بهره گیری از نظرات دانش آموختگان این عرصه و تجربیات معاونت شهرسازی در کنار هم میتواند یک الگوی مشخص و ضابطه مند برای تعیین متد نوسازی شهر رشت ایجاد کند.
عباس نژاد تاکید داشت: میخواهیم ضمن آزادی،عمل در بروز خلاقیتهای معماری و اعمال سلیقه مالکان، چهارچوب های منظم و تعریف شده ای برای چهره ظاهری شهر و ایجاد هارمونی چشم نواز مبلمان شهری نیز در حین نوسازی ها، برای رشت اتفاق بیفتد.
عباس نژاد گفت: اصول شهرسازی در سالهای اخیر در بلوار معلم رشت قابل رویت است و توقع داریم این ضابطه مندی در معابری مانند بلوار امام علی.ع. هم رعایت شود و به همین منوال در سایر خیابانهایی که توسط شهرداری در مناطق بازگشایی میشود، شاهد ایجاد یک نظم عمومی همراه با رعایت اصولی چون خطوط کف و ارتفاع ساختمانها، هارمونی رنگ در ساختمانهای هر خیابان ، رعایت اصول ایمنی ساختمان ،جنس سازه های نمای ساختمان و سایر موارد مرتبط با مبلمان شهری در آن رعایت گردد.

عباس نژاد همچنین تاکید داشت: تشویق مالکان در بافت مرکزی شهر به نوسازی علاوه بر اینکه از گسترش شهر به حاشیه ها جلوگیری کرده و نسق سازی را به حداقل میرساند، سبب صرفه جویی در هزینه ها میشود زیرا زیرساختهای شهری اعم از آسفالت و خیابان، شبکه آب و فاضلاب، توزیع برق و غیره در بافت مرکزی شهر فراهم است.
وی با نام بردن از محلات باقرآباد و لب آب بعنوان مناطقی که دسترسی بسیار خوب به مرکز شهر دارند اما بافت شهری آنها فرسوده است گفت: نوسازی بافت فرسوده و ساخت و سازهای مهندسی شده ، ما را ظرف چندسال صاحب شهری زیبا خواهد نمود.
وی گفت: طبق برآوردها ۹۰ درصد مراجعات شهروندان به شهرداریهای مناطق، موضوعات فنی و شهرسازی است و این نشان میدهد باید در این عرصه فعالانه ظاهر شد و ضعف های حقوقی، مهندسی و اداری را برطرف کرد.

  • شهرداری در ایام باقیماند برای اجرای بند ت تبصره ۶ ‌ با شتاب عمل کند
    محسن سماکچی رئیس کمیسیون عمران و ترافیک و عضو کمیسیون شهرسازی نیز در این جلسه با اشاره به رو به اتمام بودن زمان اجرای بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه مبنی بر تبدیل آراء قطعی تخریب به جریمه نقدی گفت: شهرداری در این چهل روز باقی مانده نسبت به طی مراحل اداری و صدور فیش به شهروندان با شتاب عمل کند تا شهروندان پس از اتمام دی ماه با در دست داشتن مستندات نسبت به پرداخت جرائم و جلوگیری از تخریب ملک اقدام نمایند.
    وی در رابطه با پروژه احیاسازی تالاب عینک نیز توضیح داد: طی مذاکرات حضوری با مقامات اجرایی در تهران توانستیم قول مساعد برای تخصیص اعتبارات ملی به تالاب عینک را اجرایی نماییم.
    وی گفت: تالاب عینک یک موهبت طبیعی برای شهر رشت است که باید ضمن صیانت از ظرفیتهای زیست محیطی و سلامت وجودی آن، از ظرفیتهای گردشگری و اقتصادی آن برای توسعه رشت بهره برد.
  • ظرفیتهای درآمدی در رشت موجود است؛ اگر بودجه محقق نشود به دلیل ضعف در مدیریت هاست
    سید شمس شفیعی ، عضو کمیسیون و رئیس کمیسیون بودجه نیز در این جلسه با ذکر اینکه شورای ششم توجهات ویژه به رعایت حقوق نیروهای انسانی شهرداری داشته و دارد گفت: توصیه ما همواره این بوده که در بودجه بندیها ، ایتدا هزینه های جاری کسر و سپس بیشترین مبلغ باقیمانده صرف پروژه‌های عمرانی شهر شود.
    وی گفت خواسته اکید ما از مناطق شهرداری و بخصوص واحدهای مالی این است که تحقق بودجه برای پروژه های عمرانی دچار وقفه نشود چون طبق قراردادها تا پیش از پایان سال باید حداقل ۲۵ درصد از مبالغ قرارداد به پیمانکاران پرداخت شود.
    وی تصریح کرد: در واقع درآمد شهرداری از واحدهای شهرسازی محقق میشود و در واحدهای مالی مدیریت میگردد.
    دکتر شفیعی ضمن تاکید بر لزوم ثبات مدیریتها در شهرداری گفت: ظرفیتهای درآمدی در رشت موجود است و اگر به دلیل نتوانیـم بودجه ۴هزار میلیاردی برای رشت ایجاد کنیـم فقط به دلیل ضعف در مدیریت هاست.
  • فرصت یک ماهه برای شهروندان برای تبدیل آراء تخریب قطعی به جرائم نقدی
    ویسی، معاونت شهرسازی شهرداری رشت نیز در این جلسه به شهروندان توصیه داشت: همشهریان در جریان باشند که طبق مصوبات کشوری، اجرای بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه کشور که طی آن آراء تخریب مربوط به سالهای ۱۴۰۰ و پیش از آن، قابل تبدیل به جریمه نقدی میشود، فقط تا پایان دی ماه امسال قابلیت اجرا دارد و پس از تاریخ ذکر شده، رأی تخریب قابل اجرا خواهد بود.
    وی توضیح داد شهروندانی که دارای آراء تخریب هستند تا پیش از پایان دی ماه به شهرداری های مناطق مراجعه کنند تا بتوان با ثبت در سامانه و صدور فیش فعلا آنان را مشمول این بخشودگی کشوری قرار داد چون این قانون قابل تمدید نیست.
    ویسی در ادامه اعلام کرد: مقرر است پس از این جلسات مدیران مناطق با جلسات شورای معاونین به شکل تلفیقی برگزار شود و در تحقق بودجه نیز با وجود چند پروژه عمرانی بزرگ در حال اجرا در رشت تلاش خواهیم داشت با کسری بودجه مواجه نشویم.

دکتر مطالبی مشاور کمیسیون نیز در این جلسه ضمن بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری رشت پرتلاش و با برنامه عمل میکند، گفت‌: ما نیازمند ایجاد یک شهر شاد برای شهروندان هستیم و تالاب عینک این ظرفیت را دارد که بتواند با برگزاری فستیوالهای مختلف گردشگری، علمی ، فرهنگی هنری و غیره ضمن ایجاد بسترهای اقتصادی فراوان، فضای شاد و حس تعلق به شهروندان بدهد.
عماد مطالبی گفت: شهر زیست پذیر شهری است که خلاقیت و تنوع در آن موج بزند اما این به آن معنی نیست که نباید در معماری شهر دخالت کرد بلکه ضروری است با رعایت رنگ پردازی، نورپردازی، تناسب قطعات و رعایت فرم و کانسپت فضای زیست پذیری مناسب برای شهر رشت فراهم ساخت.
وی ضمن تقدیر از تلاشهای مدیران شهری گفت امیدواریم بتوانیم در شهر رشت با پیروی از اصول شهرسازی مدرن و مهندسی شده، شاهد برند شهرسازی برای کشور در رشت باشیـم.
در پایان این جلسه علیرضا عزیزی ضمن نمایش اسلایدهای شبیه سازی شده هتل ۲۲ طبقه رشت در خیابان پرستار، کلیات اجرا و ظرفیتهای اقامتی و گردشگری آن با ذکر ظرفیت پارکینگ و معابر ورودی خروجی ساختمان در دو خیابان پرستار و نامجو را به اطلاع حاضران رساند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.