×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیشنهاد کاهش پنجاه درصدی صدور پروانه در نوسازی املاک فرسوده‌ بافت مرکزی شهر / فقدان انضباط مالی در مجموعه شهرداری رشت !!

گیلان پیام/ مسعود عباس نژاد در این جلسه مشترک ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی به تلاشگران این عرصه و تبریک به رئیس شورای اسلامی که از پرسنل پیشین فراجا بوده است، در موضوع جلسه توضیح داد: منطقه ۲ رشت دارای بیشترین بافت فرسوده است و تعامل حداکثری با شهروندان در نوسازی املاک، ضروری است و از گسترش شهر به حواشی جلوگیری میکند.
وی گفت: عدم نوسازیها سبب افزایش فعالیت نسق سازان شده که هیچ انتفاعی برای شهرداریها نداشته و فقط باعث انتقال بافت شهری به حومه میشود و در ادامه احداث خیابان و سایر امکانات شهرنشینی را می‌طلبد. وی گفت: پایین آوردن مبالغ صدور پروانه و اعطای امتیازات میتواند مشوقی برای شهزوندان در نوسازی بافت مرکزی شهر شود و آنان را به ساخت و سازهای نسق و بی برنامه سوق ندهد.
عباس نژاد با ذکر اینکه در شهرهایی مانند تبریز و اصفهان بدنبال استقبال شهروندان، اکنون مبالغ عوارض نوسازی در بافت مرکزی به صفر رسیده گفت: با نوسازی‌ها، عقب نشینی های مصوب شده نیز انجام و طرح تعریض معابر فرعی اجرایی خواهد شد؛ ضمن اینکه پراکندگی جمعیت و حاشیه نشینی نیز به حداقل خواهد رسید.
عباس نژاد با اشاره به همایش ملی کمیسیونهای شهرسازی که اخیرا در اردبیل برگزار شد گفت: این همایش آورده بسیاری برای شهر میزبان داشت و اردبیل توانست با دعوت از معاون وزیر راه و شهرسازی، از اعتبارات ملی نوسازی بافت فرسوده برخوردار شود و رأی حداکثری رؤسای کمیسیونهای شهرسازی کشور را از آن خود کند.
رئیس کمیسیون شهرسازی گفت: میتوان با میزبانی چنیـن همایشی ، برای بازآفرینی بافت فرسوده شهر رشت نیز از اعتبارات ملی برخوردار شد.
محسن سماکچی، رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و در بحث حمل و نقل عمومی اظهار کرد: از آنجا که نگهداری از اتوبوسهای شهر نیازمند تامین بودجه است و درآمد حاصله ازفروش بلیط به هیچ وجه پاسخگوی هزینه های نگهداری اتوبوسها نیست، سازمان حمل و نقل بار ومسافر ناچار است یا قیمت بلیت را افزایش دهد و یا تعدادی از اتوبوسها را برای ساعاتی در طول شبانه روز اجاره دهد.
سماکچی گفت: در صورت توافق اعضاء، طی لایحه ای مقرر است چند اتوبوس در ساعات بامداد و پیش از هفت صبح برای سرویس دهی به پرسنل ادارات اختصاص داده شوند و سازمان اتوبوسرانی متعهد میشود اتوبوسهای مذکور همگی قبل از ساعت هفت صبح ، وظایف روزانه خود در جابجایی شهروندان را آغاز کنند.
رییس کمیسیون ترافیک و عمران گفت: با این کار تغییری در ساعات کاری اتوبوسهای شهری ایجاد نمیشود و درآمد حاصله صرف نگهداری و تعمیر اتوبوسها خواهد شد.
محمد حسین واثق کارگرنیا، عضو کمیسیون و رئیس شورای اسلامی در این جلسه و در بحث اجاره اتوبوس های ناوگان شهری ، گفت: عملکرد سازمان اتوبوسرانی بسیار ضعیف ارزیابی میشود و نظارتی بر آن وجود ندارد.
کارگرنیا تاکید داشت: در حالیکه طبق استاندارد جهانی باید برای هر ۲ هزار نفر یک اتوبوس و برای شهر رشت ۴۰۰ اتوبوس فعال در شهر موجود باشد، شاهد هستیم که تنها ۳۶ دستگاه و حتی کمتر اتوبوس فعال در سطح شهر تردد دارند و اگر حقوق شهروندی در این موضوع رعایت نشود، بنده از رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر به دلیل اجحاف به حقوق شهروندی شکایت خواهم کرد.
کارگرنیا تاکید داشت: سازمان حمل و نقل بار و مسافر میتواند کسری درآمد خود را از محل اجاره ایستگاههای CNG تامین کند و بنده در جایگاه یک عضو شورا با تضییع حقوق شهروندان برخورد خواهم کرد.
در این جلسه تصمیم گیری در خصوص اجاره تعدادی از اتوبوسها برای جابجایی پرسنل ادارات در ساعات اولیه صبح و قبل از ساعت ۷ به جلسه آینده موکول شد و عنوان گردید سازمان حمل و نقل بار و مسافر در موضوع اجاره جایگاه های سوخت CNG نیز تعلل های فراوان داشته و برای شفافیت موضوع در جلسات آینده تصمیم گیری خواهد شد.
در ادامه بررسی لوایح ، در بحث تملک زمینی واقع در حاشیه تالاب عینک نیز عنوان شد مبالغ درخواست شده غیر واقعی است و پرداخت ۳۰ میلیارد تومان بدون برنامه برای شهرداری امکان پذیر نیست.
عباس نژاد در این رابطه اظهار داشت : شهرداری رشت از عدم انضباط مالی رنج میبرد و ارسال لوایح خارج از برنامه به عملیات در دست اجرا خدشه وارد میکند.
وی گفت: مدیران شهرداری ممکن است تعویض شوند اما شورای شهر باید به مدت چهار سال پاسخگوی عملکردهای شهرداری باشد و لذا تصمیم گیری در امور مالی بستگی به رأی و نظر کمیسیون بودجه ، مسئولان بخش بودجه شهرداری و تعهد شهردار رشت دارد.
عاشری و نادر حسینی نیز در این جلسه با ذکر اینکه با کلیت موضوع و لزوم خرید ملک موافقت داریم، نرخ درخواست شده را غیر واقعی دانستند.
در این جلسه مطرح شد پرداخت ۶ میلیارد در مرحله اول تملک زمین مذکور ، بر پیشبرد سایر پروژه های عمرانی در حال اجرا خدشه وارد خواهد کرد و در نهایت تصمیم گیری در این موضوع منوط به رأی کمیسیون بودجه و بررسی مجدد با حضور شهردار شوقی به هفته آینده موکول شد.
در این جلسه همچنین بر ضرورت احداث واحد موتوری و تعمیرگاه برای خودروهای آتش‌نشانی و اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید شد.
در پایان این جلسه، کمیسیون شهرسازی لوح تقدیری به مناسبت هفته نیروی انتظامی به محمد حسین واثق کارگرنیا تقدیم نمود و مشاوران کمیسیون نیز احکام خود را دریافت کردند.

در این جلسه تصمیم گیری در خصوص اجاره تعدادی از اتوبوسها برای جابجایی پرسنل ادارات در ساعات اولیه صبح و قبل از ساعت ۷ به جلسه آینده موکول شد و عنوان گردید سازمان حمل و نقل بار و مسافر در موضوع اجاره جایگاه های سوخت CNG نیز تعلل های فراوان داشته و برای شفافیت موضوع در جلسات آینده تصمیم گیری خواهد شد.
در این جلسه همچنین بر لزوم احداث واحد موتوری و تعمیرگاه برای خودروهای آتش‌نشانی و اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید شد.
در پایان این جلسه، کمیسیون شهرسازی لوح تقدیر خود به مناسبت هفته نیروی انتظامی را به محمد حسین واثق کارگرنیا تقدیم نمود و مشاوران کمیسیون نیز احکام خود را دریافت کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.