×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ما نمایندگان به‌هیچ‌عنوان نباید حق مردم را نادیده بگیریم


گیلان پیام/پاسخگویی به خبرنگاران و رسانه‌ها در راستای احقاق مطالبات افکار عمومی یکی از نقاط قوت سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، سخنگوی کمیسیون قضایی و رئیس خبرگزاری خانه ملت است.

دلخوش اشراف قابل‌قبولی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد

این نماینده مجلس باتوجه‌به اینکه ۴ دوره توانست با رای اعتماد مردم شهرستان صومعه‌سرا بر صندلی مجلس بنشیند، اشراف قابل‌قبولی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

تا جایی که قانون به وی اجازه دهد پاسخگوی سؤالات خبرنگاران با جزئیات است

وی با اصحاب رسانه ارتباط صمیمی و تنگاتنگی در طول چهار دوره نمایندگی خود در سطح منطقه‌ای و ملی برقرار کرده و تا جایی که قانون به وی اجازه دهد پاسخ سؤالات خبرنگاران را با جزئیات بیان می‌کند و حتی در برخی موارد اگر به فریادهای وی در مجلس توجه نشود پا را فراتر نهاده و موضوع را در رسانه‌ها طرح می‌کند تا حق مردم ادا شود و به مطالبات موکلینش پاسخی منطقی و در چارچوب قانون ارائه شود.

از دولت تا وزرا روی سید کاظم دلخوش اباتری با ۴۰ سال سابقه کار اجرایی حساب باز می‌کنند

در کشور از دولت تا وزرا روی سید کاظم دلخوش اباتری با ۴۰ سال سابقه کار اجرایی حساب باز می‌کنند؛ چون می‌دانند نماینده‌ای مطلع در حوزه‌های مختلف است. وی علی‌رغم اینکه فردی سیاسی است و در کمیسیون قضایی حضور دارد؛ اما تفکراتش اقتصادی است.

وی هر ساله از فرصت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار استفاده می‌کند

وی هر ساله از فرصت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار استفاده می‌کند و در مراسمی با عنوان تجلیل از خبرنگاران به‌عنوان میزبان، ضمن اینکه پای درد دل خبرنگاران می‌نشیند؛ اما تلاش می‌کند تا صدای مردم کشور و منطقه را به گوش‌های ناشنوای برخی مسئولان کشور برساند.

سایر نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی با گزینش خبرنگاران؛ برای فرار از پاسخگویی فرار روبه‌جلو دارند

موضوعی که سایر نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی به آن توجه کمی دارند و به نظر تلاش می‌کنند با گزینش خبرنگاران؛ برای فرار از پاسخگویی فرار روبه‌جلو داشته باشند.

دلخوش مطالبه‌گری خبرنگاران را از شاخصه‌های یک خبرنگار قوی می‌داند

این نماینده مجلس از تمام خبرنگاران بدون توجه به ذائقه سیاسی دعوت می‌کند و مطالبه‌گری خبرنگاران را از انتظارات افکار عمومی قلمداد نموده و از شاخصه‌های یک خبرنگار قوی می‌داند.

این نماینده مجلس بارها مورد حملات برخی رسانه‌ها قرار گرفت

اگر چه این نماینده مجلس بارها مورد حملات برخی رسانه‌ها قرار گرفت؛ اما کوتاه نیامد و تأکید کرد هر جا اگر مستنداتی در مورد تخلف اینجانب داشتید ارائه کنید تا در چارچوب قانون رسیدگی شود و حتی در اختیار رسانه‌ها برای تنویر افکار عمومی نیز قرار گیرد.

دلخوش با تمامی اندوهی که به دلیل فوت مادر خود داشت حاضر به لغو این مراسم نشد

مراسم تجلیل از خبرنگاران سید کاظم دلخوش اباتری در سال ۱۴۰۲ با سال‌های گذشته تفاوت داشت. زیرا مادر این نماینده مجلس پس از ماه‌ها تحمل رنج بیماری؛ یک روز قبل از این مراسم دار فانی را وداع گفت. اما دلخوش با تمامی اندوهی که به دلیل فوت مادر خود داشت حاضر به لغو این مراسم نشد و به احترام فعالان رسانه در استان گیلان، در جمع خبرنگاران حضور یافت.

پاسخ سؤالات نگارنده را صریح و شفاف داد

حتی پاسخ سؤالات نگارنده را صریح و شفاف داد و محکم پای حرف خود ایستاد و از طرح مطالبات افکار عمومی اعلام رضایت و خشنودی نمود.

ابزار نمایندگان مجلس این است که سر مسئولان داد بزنند

سید کاظم دلخوش اباتری در این مراسم و در پاسخ به سؤال نگارنده مبنی بر اینکه مردم کشور از عملکرد مجلس انقلابی ناراحت و حتی عصبانی هستند و چرا آثار نظارت نمایندگان بر عملکرد دولت سیزدهم و تأثیر آن در سفره‌ها و زندگی اجتماعی مشخص نیست، تأکید کرد: تنها ابزار نمایندگان مجلس این است که سر مسئولان داد بزنند و حق موکلین خود را در چارچوب قانون بگیرند.

برخی مشکلات مردم را هزار بار گفتم. به که بگویم؟ چقدر بگویم؟

این نماینده مجلس تأکید کرد: برخی مشکلات مردم را هزار بار گفتم. به که بگویم؟ چقدر بگویم؟ ۴ سال است که داد می‌زنم. بروید تصاویر و فیلم نطق‌ها و اعتراضات بنده در مجلس را ببینید.

مراسم تجلیل از خبرنگاران سید کاظم دلخوش

دل‌پری از برخی سایت‌های بدون مجوز و بی‌نام‌ونشان داشت

وی دل‌پری از برخی سایت‌های بدون مجوز و بی‌نام‌ونشان داشت و در این راستا افزود: بعضی از سایت‌های لجن پراکن نوشتند؛ چون انتخابات نزدیک شد دلخوش اعلام کرد که استعفا می‌دهم درصورتی‌که اعتقاد دارم، این ادبیات بی‌احترامی به مردم گیلان با ۷ هزار سال سابقه است.

برای خواهران و برادرانم پستی نگرفتم

وی با بیان اینکه اگر مردم صومعه‌سرا ۴ دوره به بنده اعتماد کردند برای این هست که نماینده خود را می‌شناسند و تصریح کرد: مغرور نیستم و منت کسی هم تا امروز در انتخابات نکشیدم و خوشحالم که برای خواهران و برادرانم پستی نگرفتم.

چرا تلاش دارید، نماینده‌ای که برای دفاع از حقوق مردم سر مسئولان داد می‌زند را خاموش کنید؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اولین نفر در نطق و سخنرانی در مجلس هستم. چرا تلاش دارید، نماینده‌ای که برای دفاع از حقوق مردم سر مسئولان داد می‌زند را خاموش کنید؟

اعضای کابینه دولت، فشل هستند

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید از افراد متخصص و مطلع در دولت استفاده کند، خاطرنشان کرد: من به آقای رئیس‌جمهور احترام می‌گذارم؛ اما مابقی اعضای کابینه ایشان، بیشتر فشل هستند. بارها در مجلس گفتم و باز هم می‌گویم.

دولت نباید فقط شعار بدهد

دلخوش با اشاره به اینکه دولت نباید فقط شعار بدهد، اضافه کرد: در سال‌های بعد از انقلاب هر چه جلوتر می‌رویم سطح مغز مدیریت، پایین‌تر آمده و هر کسی که منکر این موضوع باشد را دعوت به مناظره می‌کنم.

شفاف‌سازی اقتصاد حرف اول و آخر من به‌عنوان یک اقتصاددان است

وی در پاسخ به سؤال دیگر نگارنده در خصوص ناکارآمدی جراحی اقتصادی و کالابرگ الکترونیک گفت: شفاف‌سازی اقتصاد حرف اول و آخر من به‌عنوان یک اقتصاددان است. دولت باید تیم اقتصادی خود را قوی‌تر کند.

مگر می‌شود شب بخوابید و صبح بیدار شوید قیمت کالاها افزایش یابد؟

وی اضافه کرد: من چون خرید خانه را در مسیر انجام می‌دهم، می‌فهمم، می‌بینم و در جامعه هستم. مگر می‌شود شب بخوابید و صبح بیدار شوید قیمت کالاها افزایش یابد؟

این چه کالابرگی است که به مردم می‌دهید؟

دلخوش با بیا اینکه کالابرگ الکترونیک اعتراض من در مجلس بود، یادآور شد: ۲۵۰ هزار تومان به سه دهک یارانه می‌دهیم و ۷ دهک از یارانه محروم هستند. همچنین ۱۵۰ هزار تومان هم برای تورم پرداخت می‌کنیم. تورم یعنی عمداً و علناً برای کسانی که در بازار به دنبال سوءاستفاده از جیب مردم هستند راهی بازکنیم و می‌گوییم کالای خود را گران کن ما پول افزایش تورم را به شما می‌دهیم! این چه کمکی به مردم است؟ این چه کالابرگی است که به مردم می‌دهید؟

قبلاً اعلام کردم این جراحی اقتصادی محکوم به شکست است

رئیس خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اعلام شکست جراحی اقتصادی دولت سیزدهم پیش از اجرا گفت: پیش از اجرای طرح آرد و نان نامه‌ای در ۱۷ بند برای سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف نوشتم که این جراحی اقتصادی محکوم به شکست است.

عقل هم چیز خوبی است

وی اظهار داشت: می‌توانید مکاتبه بنده را دراین‌خصوص رسانه‌ای کنید. بیش از ۲۰ مرحله پیرامون این جراحی اقتصادی اعتراض کردم و نوشتم. یک بانک تعریف کردید پول آب و برق و گاز و… پرداخت کند که بعدازظهر به بعدازظهر پول نانوا را پرداخت نماید! دلخوش با بیان اینکه عقل هم چیز خوبی است، خاطرنشان کرد: چطور جراحی اقتصادی است که سه هفته پیش در یک روز، ۵۰ میلیون نان گم شد؟!

با تصمیمات اشتباه پول کشور را دور می‌ریزیم

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دو راه برای مدیریت آرد و نان داریم، گفت: بعد از انقلاب آنهایی که مجوز نانوایی دریافت کردند را بررسی کنید. چرا که یک رئیس اتحادیه برای دخترخاله، پسرخاله، پسردایی و… مجوز نانوایی صادر کرد و بدین ترتیب بخشی از آرد را آنها می‌برند و اگر اینها را حذف کنید ۱۲ میلیون تن آرد قاچاق کشف می‌شود و دیگر نیاز به فشار نیست یا اینکه آرد را آزاد کنید. بر اساس محاسبات؛ یک خانواده ۵ نفره در ماه یک میلیون تومان پول نان می‌دهد و اگر این پول به مردم داده شود خودشان مدیریت می‌کنند. با روش موجود و تصمیمات اشتباه پول کشور را دور می‌ریزیم.

مصرف سالانه چای در کشور ۸۰ هزار تن است

وی در ادامه به مشکلات چایکاران و شالی‌کاران اشاره کرد و افزود: مصرف سالانه چای در کشور ۸۰ هزار تن است که ۳۰ هزار تن چای در داخل کشور تولید می‌شود و ۵۰ هزار تن چای باید وارد شود.

سال ۱۴۰۱ برنج شالی‌کاران کرم کرد

دلخوش گفت: وزیر جهاد کشاورزی برای گرفتن رای اعتماد به ما قول داد تا به داد چایکاران و شالی‌کاران برسد اما مردم بسیار ضرر کردند. سال ۱۴۰۱ برنج شالی‌کاران کرم کرده و محصول برنج سال ۱۴۰۲ نیز وارد بازار شد.

چرا فقط یک نفر باید ۱۱۰ هزار تن چای وارد کند؟ دستگاه‌های نظارتی خوابیدند؟

وی از واردات ۱۱۰ هزار تن چای توسط یک نفر پرده برداشت و افزود: وقتی ۵۰ هزار تن چای موردنیاز است چرا فقط یک نفر باید ۱۱۰ هزار تن چای وارد کند؟ دستگاه‌های نظارتی خوابیدند؟ چای به خاک سیاه نشست.

محصول سال گذشته شالی‌کاران روی دستشان مانده است

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز قیمت تمام شده یک کیلو برنج برای کشاورز ۶۹ هزار تومان است؛ اما برنج در چند ماه گذشته کمتر از ۶۰ هزار تومان خریدوفروش شد و محصول سال گذشته شالی‌کاران روی دستشان مانده است.

جلوی واردات برنج گرفته شد

وی گفت: وقتی نمایندگان شمالی کشور اعلام کردند تحصن می‌کنیم و استعفا می‌دهیم، شب همان روز آقای قالیباف اعلام کرد جلوی واردات برنج گرفته شد و برنج ۶۰ هزارتومانی به ۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

در تأمین آب آشامیدنی شمال کشور با کمبود روبرو هستیم

وی با اشاره به بحران آب در کشور افزود: هشدار می‌دهم اگر چه در استان شمالی از آب برخورداریم اما در تأمین آب آشامیدنی با کمبود روبرو هستیم.

مگر وزیر امور خارجه نیستید؟

دلخوش افزود: پشت تریبون به وزیر امور خارجه اخطار دادم. مگر وزیر امور خارجه نیستید؟ وظیفه دارید از آب‌های مرزی ما دفاع کنید. امروز اگر از مرزهای آبی ما دفاع نشود ۱۰ سال آینده بحران شدید آب خواهیم داشت.

این بی‌عرضگی وزیر امور خارجه است که بر اساس قانون اساسی نتواند حق ایران را بگیرد

وی با اشاره به ساخت سدهای متعدد در کشورهای همسایه و عدم توجه به حقابه ایران، تأکید کرد: این بی‌عرضگی وزیر امور خارجه است که بر اساس قانون اساسی نتواند حق ایران را بگیرد. ما نگفتیم زیاده‌خواهی کنید.

آقایان باید فکری به حال مرزهای باز شمال کشور کنند

سخنگوی قوه قضاییه با هشدار به وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: مرزهای شمالی کشور باز هست و هنوز انسداد ندارد. آقایان باید فکری به حال مرزهای باز شمال کشور کنند. نکند خدای‌ناکرده یکی به سرش بزند و وارد گیلان بشود و تا مسئولان خبردار بشوند مردم آسیب ببینند.

آیا همه ملت فاسد هستند و کار اشتباهی کردند؟

وی با انتقاد از وزیر اقتصاد اظهار داشت: گفتند برای مبارزه با سوداگران فساد می‌خواهیم عایدی بر سرمایه از مردم بگیریم. گفتم شما به همه مردم دارید اتهام فساد می‌زنید! از همه ملت می‌خواهید مالیات بگیرید؟ آیا همه ملت فاسد هستند و کار اشتباهی کردند؟ مستندات اعتراضاتم اثبات می‌کند که بارها این مطالب را پشت تریبون گفته‌ام.

آیا اکنون وقت پول درآوردن از جیب مردم است؟

وی با بیان اینکه مردم وقتی اقتصادشان شفاف و درست نیست چه حقی دارید از مردم مالیات بگیرید؟ ادامه داد: بعد از اعتراضات نمایندگان اسم این برنامه را به مبارزه با آسیب تغییر دادند؛ یعنی پول در بیاوریم! آیا اکنون وقت پول درآوردن از جیب مردم است؟

سه سال پیش در مجلس ۱۵ دقیقه با تعیین مالیات بر خانه‌های خالی مخالفت کردم

وی با انتقاد از دریافت مالیات از خانه‌های خالی گفت: سه سال پیش در مجلس ۱۵ دقیقه با تعیین مالیات بر خانه‌های خالی مخالفت کردم و گفتم این یعنی فرار سرمایه. سرمایه‌گذار در ترکیه، گرجستان، اروپا و… سرمایه‌گذاری می‌کند و اینجا قیمت مسکن و اجاره‌بها گران می‌شود؛ اما گوش نکردند.

آنهایی که گردنشان کلفت بود، کلفت‌تر شد و آنهایی که ضعیف بودند، ضعیف‌تر شدند

وی با اشاره به اینکه بارها گفتم که ابتدا باید به اقتصاد آرامش بدهید و سپس به دنبال گرفتن پول از مردم باشید، اظهار داشت: خواستند هنر بکنند و از تراکنش بانکی پول در بیاورند! چون تعداد زیادی دست‌فروش کارت‌خوان نداشتند از کارت‌خوان یک دست‌فروش استفاده کردند و دولت ۳ میلیارد تومان مالیات برای یک دست‌فروش تعیین کرد! فردی برای درمان از کارت برادرش استفاده کرد و چون بابت دریافت قرض تراکنش زیادی داشت کلی مالیات باید بپردازد! این عملکرد باعث شد آنهایی که گردنشان کلفت بود، کلفت‌تر شدند و آنهایی که ضعیف بودند، ضعیف‌تر شدند.

آیا این فساد دارد یا ۶ میلیون تن قیری که دارید به امارات و کشورهای دیگر با ۴– ۵ برابر قیمت صادر می‌کنید؟

وی با تشبیه قانون بودجه به شیر بدون یال و دم یادآور شد: مجمع تشخیص بودجه را کم کرد و بخشی موارد آن را حذف نمود؛ مثلاً در خصوص دعوا بر سر سهمیه قیر اصرار داشتیم ۲ میلیون تن قیر برای ترمیم راه‌های شهری و روستایی تخصیص یابد تا حداقل مردمی که با بحران اقتصادی روبرو هستند دیگر درگیر راه‌های با خاک و گل نشوند؛ اما همین را آسمان ریسمان کردند که فساد دارد! کجا فساد دارد؟ یک نفر پیدا نشد که دلیل این ادعا را توضیح دهد. آیا این فساد دارد یا ۶ میلیون تن قیری که دارید به امارات و کشورهای دیگر با ۴- ۵ برابر قیمت صادر می‌کنید؟

اگر کسی ۱۰ بار در روز سرقت به ارزش کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال انجام دهد در دادگستری آزاد می‌شود

سخنگوی کمیسیون قضایی در بخش دیگری از سخنانش به نواقص قانون اشاره و افزود: به‌عنوان‌مثال اگر کسی ۱۰ بار در روز سرقت به ارزش کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال انجام دهد در دادگستری‌ها آزاد می‌شود؛ چون قانون نقص دارد و ما در حال رفع این نواقص هستند.

وی تأکید کرد: باید نواقص قانون را رفع کنیم تا به مردم آسیب نرسد.

در کمیسیون هم به‌عنوان مخالف ثبت‌نام کردم و علی‌رغم اینکه سخنگو هستم دفاع نخواهم کرد

سید کاظم دلخوش اباتری در خصوص لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف گفت: مخالف رسیدگی به این لایحه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی هستم. این نحوه رسیدگی را قبول ندارم و در کمیسیون هم به‌عنوان مخالف ثبت‌نام کردم و علی‌رغم اینکه سخنگو هستم دفاع نخواهم کرد.

نباید چند نفر نظرات خود را القا کنند

وی افزود: معتقدم مردم و کارشناسان باید نظرات خود را در مورد این لایحه ارائه کنند و نباید چند نفر نظرات خود را القا کنند. چه اشکالی دارد نظرات کمیسیون را تمام مردم ببینند؟

لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب با ۱۵ ماده توسط دولت به مجلس ارائه شد

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تأکید کرد: لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب با ۱۵ ماده توسط دولت به مجلس ارائه شد و هیئت‌رئیسه مجلس، کمیسیون قضایی و حقوقی را به‌عنوان کمیسیون اصلی بررسی این لایحه انتخاب کرد و این کمیسیون نشست‌های مختلفی را با اساتید دانشگاه‌ها، کارشناسان، بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی برای بررسی لایحه برگزار کرد که در نهایت با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی، ۱۵ ماده به ۷۰ ماده افزایش یافت که دراین‌رابطه به‌عنوان سخنگوی کمیسیون قضایی مخالفت خود را اعلام و تأکید داشتم که دستگاه‌های مربوطه باید به وظیفه خود عمل کنند.

ما نمایندگان به‌هیچ‌عنوان نباید حق مردم را نادیده بگیریم

این نماینده مجلس با اشاره به برخی اظهارات غیرکارشناسی گفت: ما نمایندگان به‌هیچ‌عنوان حق نداریم حق مردم را نادیده بگیریم. اینکه برخی مطرح می‌کنند که به نظرات دیگران کاری نداریم و به لایحه در کمیسیون مشترک رسیدگی خواهیم کرد چنین اظهاراتی منطقی نیست و باتوجه‌به حساسیت امر حجاب، همه گروه‌ها نقدها و اظهاراتی دارند که باید مطرح شود و مجلس باید مردم را در جریان بررسی ماده به ماده لایحه قرار دهد.

می‌توانیم دوبرابر صنعت نفت درآمد داشته باشیم

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر گردشگری در کشور گفت: ما می‌توانیم دوبرابر صنعت نفت از گردشگری درآمد داشته باشیم. بارها گفتیم ۱۰ درصد از ظرفیت گردشگری کشور استفاده می‌شود.

تا موضوع گردشگری طرح می‌شود می‌گویند صنعت گردشگری یعنی صنعت لختی گری!

دلخوش افزود: بعضی‌ها تا موضوع گردشگری طرح می‌شود می‌گویند صنعت گردشگری یعنی صنعت لختی گری! این طور نیست و گردشگران خارجی می‌توانند از فضای گردشگری کشور استفاده کنند.

وی اضافه کرد: طرز تفکری که در اجرا و جایگاه قانون‌گذاری وجود دارد ضعیف است و نمی‌تواند گردشگری را رشد دهد.

از گیلانی‌ها مظلوم‌تر در کشور نداریم

وی با بیان اینکه از گیلانی‌ها مظلوم‌تر در کشور نداریم، گفت: باقدرت پیگیر مطالبات مردم گیلان هستم و وظیفه داریم از آبرو و حیثیت مردم گیلان دفاع کنیم.

دست کسی را در انتخابات بگیرید که از دلخوش بزرگ‌تر باشد

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه حرف ملت را تا زمانی که هستم داد می‌زنم و شعار نمی‌دهم، خاطرنشان کرد: شأن مردم گیلان بالاتر از عملکرد ما نمایندگان است و توصیه می‌کنم دست کسی را در انتخابات بگیرید که از دلخوش بزرگ‌تر باشد.

مردم را راهنمایی کنید شب انتخابات رای‌های خود را نفروشند

دلخوش در پایان از رسانه‌ها خواست تا مردم را راهنمایی کنند شب انتخابات رای‌های خود را نفروشند و از افراد بدون تخصص و غیرمتعهد برای اشغال صندلی‌های مجلس حمایت نکنند زیرا مردم گیلان باید حقشان توسط نمایندگان مطلع گرفته شود/انتهای پیام

منبع:ناظر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.