×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فناوری تولیدات برخی از کارخانجات گیلان در خاورمیانه بی‌نظیر است

گیلان پیام/ تیمور پورحیدری از ابتدای روز کاری پنجشنبه در فرمانداری تالش و اداره صمت شهرستان حضور یافت و سپس به بازدید واحد های صنعتی آستارا و بررسی وضعیت آنان پرداخت و در حاشیه این بازدیدها با تشکر از زحمات صنعتگران گفت: علیرغم فشارهای داخلی و خارجی؛ تاب آوری و استقامت بخش تولید قابل تحسین است.
وی طی بازدید از شرکت ماشین سازی صنایع غذایی بولر در آستارا گفت: تکنولوژی و توان فنی تولیدات برخی از کارخانجات گیلان در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است و با توجه به نوع فناوری و دانش فنی به کار رفته در تولیدات؛ به راحتی قابلیت دانش بنیان شدن را دارد و لازم است از مزایای آن بهره مند شوند.
دکتر پورحیدری سهم بخش صنعت معدن از تولید ناخالص ملی را بیش از ۳۷ درصد برشمرد و اظهار داشت: برخی بر این باورند که نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب فقط مختص وزارت صمت است و به جایگاه تولید و نقش آفرینی ویژه تولید کنندگان در جامعه توجه ندارند و فقط بر مقررات و ضوابط داخلی خود تاکید دارند که لازم با روحیه جهادی با رویکرد کلان به کمک بخش تولید بشتابند.
متولی حوزه تولید و تجارت گیلان ضمن استماع نقطه نظرات و مشکلات صنعتگران و متخصصین حوزه تولید در کارخانجات ماشین سازی بولر/ آرد مروارید/ آروین پلاستیک پایتخت/ خزر آرا ماشین،تاکید کرد: با تمام توان و ظرفیت برای رفع نگرانی‌های آنها تلاش خواهد کرد و از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استانی و ملی برای مرتفع نمودن مشکلات تولید کنند تولید کنندگان اقدام می‌شود.
مدیر کل صمت استان گیلان پای کار آمدن بانک‌های خصوصی، دولتی و همه عوامل مالی در خدمت تولید را یکی از راهکارهای مهم توسعه و بالندگی اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: تا زمانی که همه منابع به سمت اقتصاد مولد و اشتغال پایدار به حرکت در نیاید، تحول ویژه‌ای در بخش تولید رخ نمی‌دهد و صنایع به علت کمبود نقدینگی و مواد اولیه با ظرفیت‌های خالی روبرو خواهند بود و عملا کارخانجات منتظر تامین نقدینگی در تکمیل ظرفیت و اتمام طرح های نیمه تمام می مانند.
گفتنی است مدیرکل صمت گیلان پس از بازدید واحدهای صنعتی؛ طی نشستی با ذوالقدر، مدیر اداره گمرک شهرستان مرزی آستارا وضعیت ترخیص و روند تسهیل در امور گمرکی را بررسی کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.