×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دولت در بخش اقتصاد و کشاورزی موفق نبود

گیلا پیام/جبار کوچکی نژاد آخرین اقدامات مجلس در هفته‌های اخیر را پیگیری در مورد برنامه هفتم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در مجلس برنامه هفتم توسعه کشور در حال تدوین است و در این برنامه به مسائل فرهنگی، اقتصادی، تولید و خدمات پرداخته شده که از روز شنبه بر روی بخش فرهنگ کار می شود.
کوچکی نژاد با اشاره به پیش ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم بیان کرد: تا کنون در کل کشور ۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند و پیش بینی می‌شود تا پایان مهلت ثبت نام این رقم به ۵۰ هزار نفر برسد.
وی با بیان که نمایندگان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، گفت: نمایندگانی که تصمیم به ثبت‌نام مجدد دارند باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند و من به عنوان نماینده مردم در این ۴ سال سعی کردم که پروژه‌های کلان شهرستان‌های رشت و خمام را پیگیری کنم که یکی از پروژه‌ها جمع آوری فاصلاب شهری رشت بود.
عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به دو پروژه مهم فاضلاب و پسماند شهرستان رشت عنوان کرد: پیمانکار مربوطه پروژه را در منطقه فخب آغاز کرده که ۶ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد و در حال تامین منابع مالی این پروژه هستیم و ۱۰۰۰ میلیارد تومان تاکنون تامین منابع مالی شده است و سالانه نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه نیاز دارد.
کوچکی نژاد با بیان اینکه از دیگر پروژه‌های کلان شهرستان رشت مسئله پسماند شهر رشت است، تصریح کرد: در جلسه با رئیس صندوق توسعه ملی به دنبال تامین اعتبار زباله سوز هستیم و به همه مسئولین نیز یادآور می‌شوم که به مردم در مورد بسته شدن سراوان قول‌های الکی ندهند زیرا خیلی هنر کنیم بتوانیم زیر ساخت‌ها را آماده کرده و تا ۱۴۰۳ مسئله ورود زباله به سراوان را حل کنیم و زباله‌ها را به جای دیگر انتقال دهیم.
وی در خصوص وضعیت رودخانه های شهر رشت تاکید کرد: سعی داریم با ایجاد سد عزیز کیان و روان کردن آب به سمت دو رودخانه شهر این رودخانه ها را زنده نگهداریم.
کوچکی نژاد با اشاره به اینکه شهر رشت نیاز به یک بیمارستان جنرال دارد، یادآور شد: با رایزنی‌های صورت گرفته توانستیم از بانک ملی ۵۰۰ میلیارد تومان وام برای ساخت و همچنین هزار میلیارد اعتبار سفر ریاست جمهوری برای اتمام این پروژه دریافت کنیم و تعهد پیمانکار این است که تا اسفند ماه این پروژه را تحویل دهد.
وی با انتقاد از مدیران اجرایی در استان گفت: پیگیری‌های نمایندگان برای رفع موانع قانونی و تامین اعتبار پروژه‌ها ادامه دارد اما مدیران و مسئولان اجرایی نیز باید قوی‌تر عمل کنند تا خروجی‌های مناسبی را شاهد باشیم.
کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه متاسفانه دولت در بخش اقتصاد و کشاورزی موفق نبوده است، تصریح کرد: واردات برنج آن هم با ارز ۲۸ و ۵۰۰ هزار تومانی کار بسیار نادرست و غلطی بود. نمایندگان در تلاش هستند تا با هر اهرم فشار نظیر استیضاح و طرح سوال، مسئله واردات برنج در فصل برداشت که سبب نگرانی کشاورزان شده است را متوقف کنیم. در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برنج تولید می‌شود و ۴۰۰ هزار تن کمبود داریم که آن هم طبق قانون زمان واردات مشخص است که دولت رعایت نکرده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.