×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بانک های خصوصی ،عمده چالش حوزه صنعت گیلان

گیلان پیام/به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ تیمور پورحیدری در نشست رسانه ای خود به مناسبت روز خبرنگار ضمن تشکر از رسانه ها این روز را به فعالین عرصه رسانه تبریک گفت، و تصریح کرد؛ شما در انجام رسالت خود پایبند هستید و این نشانه پویایی و زنده بودن سربازان خط مقدم است که به دولت کمک می کند.

وی به شعار سال رشد تولید و مهار تورم اشاره و اظهار کرد؛ سازمان صمت با ماموریت متنوع توانست گیلان را که در زمینه ارزیابی در انتهای جدول بود به همت دستگاه عملکرد را ارتقاء و به رتبه ۵ در احیای واحد راکد برسانیم.

مدیر کل صمت گیلان شرکت دانش بنیان را با توجه به اقلیم استان و پتانسیل ها یک ظرفیت خواند و گفت ؛سازمان صمت با بردن واحد تولیدی به فرایند دانش بنیان توانست ارتقای تولید و بهبود تولید و احیای ماشین آلات را با افزایش ۳۷۰ شرکت دانش بنیان در استان داشته باشیم.

وی برون رفت در حوزه اقتصاد را در سایه افزایش شرکت دانش بنیان در واحد تولیدی خواند و گفت؛ سهم صادرات گیلان ۷۵۰ میلیون دلار بوده است.

پور حیدری ورود تور تجاری به مناطق آزاد را یک سرمایه و یک ظرفیت خواند و گفت؛با فعالیت اتاق بازرگانی و ورود تور سرمایه گذاری و صادرات سهم اشتغال در صنعت و معدن و تجارت به ۳۷دصد رسید.

مدیر کل صمت گیلان برون رفت از چالش حوزه صنعت را توجه به تولید خواند و گفت؛تورم در استان به تنهایی متوجه سازمان صمت نیست بلکه دستگاهای دیگر هم دخیل هستند و ما نظارت می کنیم.
پور حیدری سازمان صنعت،معدن و تجارت را فعالترین سازمان همراه و در کنار مردم خواند و گفت؛ ما تا امروز ۳۶هزار و ۹۱۴فقره بازدید در سطح استان با ۴۵۰۰تخلف ثبت شده داریم که پرونده به مراجعه قضایی منتقل شده است.

مدیر کل صمت گیلان بحث فعالیت بانک های خصوصی را در حوزه صنعت یکی از چالش ها در استان خواند و گفت؛بانکهای خصوصی منابع استان را به خارج از استان هزینه می کنند که ما پیگیر هستیم و با استاندار هم موضوع مطرح شده است.

قطعاً معدن سنگرود فعال می‌شود /مردم گرانفروشی را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با انتقاد از وقت کُشی بهره بردار معدن سنگرود، گفت: هیچ برنامه‌ای برای احیای کفش گنجه رودبار پیش بینی نشده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه کارگروه رفع موانع تولید در استان به عنوان کارگروه اثرگذار و فعال تبدیل شده است، اضافه کرد: گیلان در احیای شرکت‌های راکد و معادن کوچک مقیاس جزو ۵ استان کشور برتر شده است.

وی با اشاره به افزایش تراز تجاری و اقتصادی گیلان، افزود: سهم صادرات و تجارت گیلان با همسایگان و کشورهای خزر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به فعالیت ۳ گمرک فعال در استان اضافه کرد: در گیلان ۱۰۰ برند صادراتی وجود دارد و بالغ بر ۷۵۰ میلیون دلار در یک سال اخیر صادرات داشته اند هر چند میزان صادرات واقعی گیلان بسیار بیشتر است.

پورحیدری با اشاره به اینکه توجه به تولید و اشتغال دغدغه اصلی نظام است، گفت: پیش‌بینی می‌شود صمت گیلان تا پایان سال ۳۷ درصد سهم اشتغال را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به احیای بیش از ۱۸۰ واحد تولیدی راکد در سال‌های اخیر، افزود: هیچ واحد تولیدی در گیلان در دولت سیزدهم تعطیل نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به برخی کج سلیقگی در بحث قطعی برق صنایع استان، بیان کرد: خسارت ناشی از قطعی برق شرکت‌ها جبران می‌شود.

پورحیدری با اشاره به بلاتکلیفی معدن سنگرود رودبار، اضافه کرد: بهره بردار معدن سنگرود با زمان بازی کرده است و اگر این بهره بردار نتواند به تعهداتش پایبند باشد با وی برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره ظرفیت‌های ارزشمند معدن سنگرود رودبار در حوزه تولید و اشتغال افزود: قطعاً سنگرود فعال می‌شود و تمام تلاش مجموعه استانداری و صمت گیلان بر این پایه استوار است.

رئیس صمت گیلان با تاکید بر لزوم حمایت بانک‌ها از تولید و صنایع، اضافه کرد: فعالیت بانک های خصوصی در حوزه صنعت یکی از چالش های ما است، بانک‌ها تابع قوانین و شرایط استان باشند و منابع خود را در راستای تقویت تولید سوق دهند.

پورحیدری با اشاره به التهابات بازار مرغ در استان و کشور بیان کرد: در استان‌های دیگر مرغ هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود در این بخش مرغ از استان‌های ارزان هستیم.

مدیرکل صمت گیلان با تاکید بربرخودر قاطع با متخلفان در حوزه گرانفروشی یادآور شد: مردم هرگونه گرانفروشی را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند و مطمئن باشند که بررسی می شود.

پورحیدری در پاسخ به سوالی در رابطه با احتمال افزایش قیمت نان نیز بیان کرد: نان گران نمی شود.

وی با بیان اینکه خانه تکانی جدی در اتاق بازرگانی و اصناف در کشور صورت گرفته است، افزود: نفس تازه ای در حوزه اصناف و اتاق بازرگانی گیلان دمیده شده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.