×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اسماعیل قاسمی به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی رشت معرفی شد/ مهندس عاشوری: رسالت مدیران انقلاب خدمت خالصانه به مردم است

گیلان پیام/ مهندس کیا عاشوری، سرپرست فرمانداری رشت امروز سه شنبه، در ایین تکریم و معارفه بخشدار مرکزی، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: عاشورا یک واقعه تلخ در صفحات تاریخ نیست بلکه جریانی ادامه دار است و قیام امام حسین(ع) هر روز پرفروغ‌تر می‌شود که ریشه در الهی بودن قیام دارد، قیامی که سبب ماندگاری اسلام شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها به تاسی از این قیام توانستند هم اسلام را زنده نگهدارند و هم با اقتدار در مقابل بزرگترین استکبارهای جهان بایستند و مبارزه کنند، افزود: جوانمردی، ایثار، فداکاری و گذشت از درس‌های قیام امام حسین(ع) برای ماست.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه قیام عاشورا در دوران هشت‌سال دفاع مقدس تکرار شد، بیان کرد: در دفاع مقدس همه در مقابل اسلام ایستادند اما در نهایت کسانی که ایثار و قله‌هایی از فضیلت‌ها را خلق کردند و این فضایل تا امروز بر پیکره بشریت جاری و ساری شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هدف قیام عاشورا احیای اسلام بود، گفت: امام حسین(ع) برای احیای اسلام ایثار کرد، لذا باید برای احیای اسلام از جان ‌خود بگذریم، اسلام ناب با شروع انقلاب جان گرفت، لذا دهه محرم فرصتی برای بهره‌مندی از سیره ناب اهل بیت(ع) است و باید ویژه‌برنامه‌های این دهه با شکوه برگزار شود تا بتوانیم رسالت عاشورا را به درستی تبیین کنیم و از فرصت دهه محرم برای انتقال مفاهیم عمیق و زیبای آن به نسل جوان بهره‌مند شویم.

عاشوری با اشاره به حساسیت بخش مرکزی شهرستان رشت از حیث خدمات افزود: بخشداری مرکزی به مدت ۸ ماه فاقد مدیر بود و با وجود حساسیت موجود که مستلزم ارائه خدمات به شهروندان بود، می‌طلبید تا مدیری توانمند انتخاب و منصوب شود، «اسماعیل قاسمی» از نیروهای با تحربه است که از امروز به عنوان بخشدار مرکزی رشت معرفی می‌شوند.

سرپرست فرمانداری رشت گفت: دولت‌ها وقتی با شعارهای خودشان منصوب می‌شوند باید مدیرانی همسو با خود انتخاب کنند، دولت مردمی آیت الله رئیسی در این دو سال پاسخگوی مردم بوده و خود را خادم مردم می‌داند، رسالت مدیران انقلاب خدمت خالصانه به مردم است، همه ما مدیران خود را مکلف و خدمتگزار مردم می‌دانیم.

وی بیان کرد: امروز فاصله بین جنگ و صلح، مجاز و غیر مجاز، واقعیت‌ها و شایعات به قدری کم است که کار کردن بسیار حساس شده، لذا نیاز است در راس یک مجموعه افرادی قرار گیرند که به هوشمندی و ظرافت بتوانند این مرزها را تشخیص دهند و خدمات مطلوبی ارائه دهند.

عاشوری تصریح کرد: موضوعات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه از مواردی است که شرایط را سخت کرده لذا عملکرد مدیران به شدت تحت رصد مردم است، مردم سرمایه نظام و انقلاب می‌باشند و ارائه خدمات با کیفیت شایسته آنهاست، تقابل دشمن هیچگاه با نظام اسلامی تمامی ندارد لذا باید در ارائه خدمات به گونه‌ای اقدام کنیم فرصت سوءاستفاده را به آنها ندهیم. امروز به برکت خون شهدا و رشادت ایثارگران و نخبگان در جایگاه خوبی قرار داریم و باید مفاهیم و ارزش‌های انقلاب به جوانان منتقل شود.

وی خطاب به دهیاران و شوراها تاکید کرد: باید مسائل و مشکلات موجود در هر منطقه به صورت مسئله محور مطرح شود و بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها در راستای رفع موانع و ارائه خدمات مطلوب به مردم بهره‌مند شویم.

اسماعیل قاسمی سرپرست جدید بخشداری مرکزی رشت، از نیروهای با تجربه و متخصص وزارت کشور بوده که پیش از این معاونت فرمانداری شهرستان ماسال، سرپرست معاونت سیاسی فرمانداری شهرستان انزلی، بخشدار مرکزی انزلی، بخشدار چوکام شهرستان خمام، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان آستانه اشرفیه، دبیر شورای اداری استان، رئیس اداره امور حقوقی اداره کل بازرسی استانداری گیلان، معاونت سیاسی فرمانداری رضوانشهر و… را برعهده داشته است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.