×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ابعاد پرورشی دانش‌آموزان در مدارس تقویت شود

گیلان پیام/مهندس کیا عاشوری، سرپرست فرمانداری شهرستان رشت در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: توجه به آموزش و پرورش و رفع موانع آن سرمایه گذاری برای آینده است که از بروز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری می‌کند.
وی بیان اینکه فراهم کردن فضای آموزشی مناسب حداقل‌ترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم، افزود: باید به مسئله آموزش اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و بعد از انقلاب فضاهای آموزشی جدید احداث شد، در نوسازی و احداث مدارس جدید از ظرفیت خیرین و بنیاد مستضعفان استفاده کردیم.
عاشوری با تأکید بر تقویت بعد پرورشی دانش‌آموزان، بیان کرد: محیط آموزشی تأثیر بیشتری از محیط خانه بر تربیت و پرورش شخصیت فرزند دارد، هر چقدر معلمین و مدیران آموزشی بهتر بتوانند با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند، می‌توانند اثرگذاری آن را در تربیت نسل آگاه شاهد باشند، انتخاب مدیران شایسته هم در کیفیت آموزشی و برنامه ریزی تحصیلی مدرسه مؤثر است.
وی با اشاره به اینکه اگر بعد تربیتی و پرورشی به درستی انجام گیرد، بخش علمی هم تقویت می‌شود، گفت: کرونا آسیب‌های زیادی را هم به بخش علمی و هم بخش پرورشی وارد کرد؛ وابستگی به فضای مجازی و کاهش سن اعتیاد از جمله این آسیب‌هاست. در حوزه باورها و اعتقادی هم باید برنامه‌های راهبردی داشته باشیم و به مدارس ابلاغ شود.
سرپرست فرمانداری رشت بیان کرد: در اغتشاشات اخیر خیلی از نوجوانان ما در خیابان‌ها حضور داشتند که درک درستی از انقلاب و ولایت نداشتند، نمی‌خواهیم آموزش و پرورش را مقصر بدانیم ولی نباید اثرگذاری آن را نادیده گرفت.
عاشوری با بیان اینکه جوانان سرمایه آینده نظام هستند، گفت: دغدغه فرهنگیان بسیار مهم است زیرا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسالتی مانند انبیا را دارند و آینده‌سازان نظام را تربیت می‌کنند. باید معرفی از اسطوره‌های ملی برای تقویت هویت ملی جوانان بهره‌مند شویم.
وی ادامه داد: درگیری زندگی روزمره باعث شکاف بین نسلی شده و عدم ارتباط صمیمی والدین با فرزندان باعث بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود، بسیاری از جوانان دستگیر شده در اغتشاشات از خانواده‌هایی بودند که در فضای خانواده رفاقت و صمیمیتی نداشتند، باید تدبیری شود تا در جلسات شورای آموزش و پرورش به این موارد هم پرداخته شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.