×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برگزاری چهل و دومین یادواره شهیدان انصاری و نورانی و رونمایی از کتاب سربداران دیار میرزا

گیلان پیام/جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار و متخصصین در امور اقشار و متخصصین از رونمایی یک عنوان کتاب در دوجلد “سربداران دیار میرزا” در چهل و دومین یادواره شهیدان انصاری و نورانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار لیجار از رشت ؛ عباس حسینی جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در در امور اقشار و متخصصین در نشست با رسانه های گروهی استان به مناسبت گرامیداشت یادواره شهیدان انصاری و نورانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی که زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست ، اظهار داشت:امنیت و اقتدار کشور مدیون و حاصل خون شهدا است.

وی در تشریح خصایص و ویژگی های این دو شهید گفت:متکی بودن به خدا ، خدا را در همه جا و همه حال ناظر دیدن ، پیرو خط ولایت و رهبری بودن ، خدمت به مردم ، نظام و انقلاب، سختکوشی و تلاش و همچنین کارجهادی شبانه روزی ، ساده زیستی ، اهل بخشش و انفاق بودن از ویژگی های شهیدان انصاری و نورانی است .

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد:امید است مسوولان امروز شهدا را الگوی خود قرار داده و از الگوی مدیریتی ، اخلاقی شهیدان نورانی و انصاری بهره گیرند.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲۵۷ شهید کارمند است، تصریح کرد:از این تعداد ، تنها ۱۳۰ خانواده پدر و مادر و یا همسر شهید در قید حیات هستند.

حسینی با اشاره به اینکه شهید انصاری تنها استاندار شهید در کشور است ، تاکید کرد:متاسفانه اقدامات مثبت و سازنده ای در شناسایی این شهید در سطح کشور و استان صورت نگرفته است .

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان خواستار تهیه فیلم یا سریالی از زندگی شخصی ، اجتماعی و … شهیدان انصاری و نورانی جهت تبیین و روشنگری بیشتر در خصوص شخصیت این دو شهید شد.

وی با بیان اینکه ساخت سقاخانه در محل شهادت این دو شهید در خیابان لاکانی مصوب شده است ، خاطرنشان کرد:تاکنون این خواسته خانواده های شهیدان انصاری و نورانی محقق نشده است.

حسینی با توجه به فرسودگی سردیس ، خواستار طراحی نو برای سردیس شهیدان انصاری و نورانی شد .

لازم به ذکر است در چهل و دومین یادواره شهیدان انصاری و نورانی که روز پانزدهم تیرماه سال جاری ساعت ۱۰ صبح در تالار مرکزی رشت برگزار می شود از یک عنوان کتاب “سربدران دیارمیرزا” در دوجلد در خصوص ۲۵۷ شهید کارمند استان گیلان به نویسندگی محمدرضا بینش برهمند رونمایی می شود./انتهای پیام

منبع:لیجار

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.