×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
امام هویت سیاسی ایرانیان را تغییر داد

گیلان پیام/وی با ابراز گله مندی از اینکه عقلانیت درست سیاسی _اجتماعی امام خمینی(ره) در دانشگاه ها تبیین نمی شود تصریح کرد: پژوهشکده های علمی در اروپا و آمریکا برای شناخت افعال، انگیزه‌های تشیع، صرفاً تشیع شناسی، امام شناسی و خمینی شناسی در تلاش هستند تا با راهبرد امام، عقلانیت سیاسی، تحلیل های اجتماعی امام را یعنی مصلح بزرگ قرن ۲۰ جهان اسلام را، بشناسند.

پوررمضان از کمبود قدرت عقلانیت و دفاع در مبحث امام شناسی گفت و افزود: با وجود این که پژوهشکده ها در تلاش هستند تا امام خمینی(ره) را بشناسند، در برابر اساتیدی در ایران هستند که قدرت تدریس وصیت نامه امام را نداشته و این به دلیل این است که قدرت عقلانیت و قدرت دفاع از مباحث را ندارند، یعنی قدرت تحلیل داشته اما قدرت نقد را ندارند.

فعال فرهنگی و سیاسی استان گیلان با بیان اینکه امروز جامعه به ویژه قشر جوان دچار جهل سیاسی شده است اظهار کرد: گیلان دارای مباحث فعال سیاسی می باشد که نمونه آن تاثیرگذاری گیلان در نهضت مشروطه است.

وی ادامه داد: با افزایش جهل سیاسی که ناشی از تاثیر رسانه های غربی می باشد شناخت وجهه و شخصیت امام(ره) در جامعه کمرنگ شد.

پور رمضان به سه مورد از ریشه جهل سیاسی اشاره کرد و گفت: ریشه اول را می توان در عدم تلاش شخص در شناسایی حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد؛ امروز باقشری روبرو هستیم که قدرت نقد را ندارند.

وی گفت: در واقع برخی از جوانان از غرب، غرب زدگی آن را دریافت کرده اند در حالی که غرب صنعت، هنر، پزشکی و علم نیز دارا می باشد اما فقط غرب زدگی و پوشش ظاهری آن به جوانان رسیده است.

پوررمضان، ریشه دیگر را تبعیت تام از رسانه های ضد انقلاب دانست و افزود: هر شخصی برای آگاهی باید دو طرف قضیه را رصد کند، خالی بودن ذهن نتیجه تبعیت از یک رسانه خاص است.

وی اذعان کرد: ریشه سوم عملکرد نابخردانه برخی از مسئولین است که چهره امام خمینی (ره) را به عنوان یک مصلح بزرگ در قرن بیستم به مخاطبین به درستی معرفی نکرده اند.

فعال فرهنگی _سیاسی استان گیلان با اشاره به اینکه دهه ۴۰،دهه سرنوشت ساز به منظور بوجود آوردن بستر و زمینه های یک هویت سیاسی در ایران است تصریح کرد: بعد از رحلت آیت الله بروجردی ایران در سال ۱۳۴۰ وارد فاز جدیدی از هویت سیاسی خود شد.

وی بیان کرد: آیت الله بروجردی نقدهای زیادی به شاه داشت اما هیچ وقت اینکه حکومت سلطنتی موروثی سرنگون و یک حکومت جمهوری روی کار آورده می شود، قبل از امام در ذهن کسی خطور نکرده بود.

پوررمضان تصریح کرد: این دهه به دلیل بروز و ظهور یک سری از روشنفکران مسلمان چون آیت الله مطهری، آیت الله طالقانی، شهید بهشتی و دکتر شریعتی دهه سرنوشت ساز بود.

وی با اعلام اینکه امام خمینی(ره) هویت سیاسی ایران را تغییر داد از روحانیت گفت و افزود: در پیشینه سیاسی ایران کنش روحانیت زیاد است، قشری که در ایران دشمن و حرف های ضد و نقیض بسیار دارد روحانیت است.

پوررمضان اظهار کرد: اگر تاریخ را نگاه کنیم می بینیم که همین روحانیون و شخصیت‌هایی چون میرزای شیرازی با یک فتوا ایران را از چنگال استعمار نجات داده اند.

فعال فرهنگی_سیاسی استان گیلان از عدم آگاهی نوجوانان و جوانان از خدمات روحانیون ابراز تأسف کرد و گفت: آخوند یعنی آقا خوانده، در عصر بیسوادی آقا خوانده ها طلاب روحانیان بودند که فقه می خواندند و سواد داشتند و این افراد بارها ایران را از حیث سیاسی با یک فتوا از چنگال استعمار نجات داده که متاسفانه این مباحث را جوانان و نوجوانان در جریان نیستند.

وی به نگاه امام از بستر تاریخی و خدمات روحانیون اشاره کرد و افزود: میرزای شیرازی ایران را از استعمار نجات داد، شخصیت های چون شیخ فضل الله نوری مشروطیت غیرمشروعه را در ایران آشکار کرد، آیت الله کاشانی در روال ملی شدن صنعت نفت ایران دخیل بود و آیت الله مدرس سیاست های رضا خان را آشکار کرد که همه نشان از خاصیت سیاسی اسلام دارد.

فعال فرهنگی _سیاسی استان گیلان با بیان اینک دهه ۴۰ و دهه ۵۰ نقطه عطفی در تاریخ جهان اسلام است ادامه داد: هویت جدید در قرن ۲۰ در دهه ۴۰ تشکیل شد، از دوره اسلام بعد از پیامبر تشکیل هویت جدید به امام خمینی ره رسید.
ی خاطر نشان کرد: امام شخصیتی بود که ایران را بعد از بالای ۲۰۰۰ سال از سلطنت موروثی به سلطنت جمهوری رساند و نظام جمهوری؛ نظامی است که مردم در آن حق رای دارند و امام در قرن بیست آن را رقم زد که انگلیس و اروپا بالای ۱۰۰ سال این جمهوری را داشتند و حال بر علیه ایران نسخه نظام سلطنتی دارند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.