×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اقتصاد و فرهنگ دو رکن اساسی تحقق جوانی جمعیت است

گیلان پیام/مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت : اقتصاد و فرهنگ دو رکن اساسی تحقق جوانی جمعیت است طبق آمار و ارقام، وضعیت گیلان به لحاظ رشد جمعیت چندان مطلوب نیست ولی اقدامات متعددی برای رشد جمعیت ،نرخ باروری و حمایت دارویی ودرمان صورت گرفته است.

وی با برشمردن خدمات خاص ناباروری یادآورشد: داروهای ناباروری از ۱۵ قلم سال۱۴۰۰ به ۶۳ قلم در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت و علاوه برآن تجهیزات پزشکی از ۲ قلم تحت پوشش بیمه ای به ۲۸ قلم افزایش یافت که نقش عمدهای در معالجه ودرمان ناباروری دارد.

دکتر عاطف راد افزود: در طی یک سال گذشته برای ۱۱۱۵ زوج نابارور ، بیمه سلامت استان گیلان ۵۷ میلیارد ریال پرداخت کرده است و در همین ارتباط ، کل سازمانهای بیمه گر پایه در استان برای ۲۸۸۴ زوج نابارور ۱۱۰ میلیارد ریال پرداخت کرده اند.

وی اضافه کرد : در بحث پوشش بیمه ای خدمات تشخیصی درمانی مربوط به زوج های نابارور ، ۹۰ درصد هزینه های تشخیصی درمانی در بخش دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی بخش غیردولتی توسط بیمه سلامت استان پرداخت می شود و روند حمایت ها همچنان تداوم دارد .

دکتر عاطف راد ضرورت همکاری همه دستگاهها را مورد تاکید قرارداد و گفت: برای برون رفت از چالش جمعیتی همکاری همه سازمان ها و دستگاه ها تاثیرگذار است و می توان با اجرای سیاست های لازم و افزایش خدمات ، این چالش جمعیتی را به فرصتی برای افزایش و رشد جوانی جمعیت تبدیل کرد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به برنامه های هفته جوانی جمعیت بیمه سلامت استان گفت: تقدیر از ۹۷ خانواده ی باشکوه در بیمه سلامت ، اطلاع رسانی بیشتر به خانواده های نابارور، بازدید از مراکزی که این خدمات را ارائه می دهند ، دیدار با زوجین ناباروری که با پوشش بیمه ای صاحب فرزند شدند ، دعوت از اساتید برای سخنرانی با موضوع هفته ملی جوانی جمعیت ، معرفی زوج های نابارور و … از برنامه های بیمه سلامت استان در هفته ملی جوانی جمعیت است.

در بخش پایانی این گفت و گو از یکی از زوج های ناباروری که با ارایه خدمات بیمه سلامت صاحب فرزند شده بودند تجلیل به عمل آمد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.