×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیریت منابع آبی و افزایش بهره وری محصولات، دو وظیفه مهم جهاد کشاورزی است

گیلان پیام/ دکتر حمیدرضا امام پناهی صبح امروز دوشنبه و در جلسه معارفه سرپرست جدید جهاد کشاورزی شهرستان که با حضور معاونین اداره کل جهاد استان برگزار شد؛ ضمن آرزوی بهره مندی کامل همشهریان از برکات شب های قدر، تسلیت شهادت حضرت امیرالمومنین علیه السلام و تشکر از زحمات مهندس اسدی پرور در مدت تصدی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، اعتماد دولت مردمی ایران قوی به بانوان توانمند ایران اسلامی و قرار گرفتن خانم وطن خواه در راس یکی از مهم‌ترین ادارات شهرستان را ارزشمند دانست.
وی با اشاره به ۵۲ هزار هکتار اراضی شالیزاری رشت، خاک مستعد و آب و هوای مناسب؛ توجه به ظرفیت های مغفول در کشاورزی شهرستان را از نکات حائز اهمیت در دوره جدید برشمرد.
نماینده عالی دولت در مرکز استان بحران جهانی آب، تغییرات اقلیمی، گرم شدن زمین و تقاضای غذا را از جمله چالش ها در آینده بشر برشمرد و افزود: مدیریت منابع آبی و افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی به میزان مورد انتظار، باید در اولویت برنامه ریزی دستگاه‌های متولی امر کشاورزی قرار گیرد.
وی در این راستا گسترش فعالیتهای ترویجی و آموزش خانوارهای کشاورزی برای نحوه درست بهره‌برداری از منابع و دستیابی به بالاترین صرفه اقتصادی را مهم ارزیابی کرد.
فرماندار رشت پرداختن به کشت دوم و درآمدزایی جانبی از اراضی کشاورزی را یکی از فاکتورهای مهم در آبادی و توسعه روستاها دانسته و بر نقش رونق کشاورزی در جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی روستایی تصریح کرد.
امام پناهی با یادآوری کاهش ذخیره پشت سد سفیدرود و نگران کننده بودن میزان ذخیره آب، خواستار استفاده درست از منابع موجود و شناسایی حلقه‌های مفقوده در مدیریت منابع آبی شد.
ژیلا وطن خواه سرپرست جدید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رشت، دانش آموخته دکترای جغرافیا و برنامه ریزی روستایی بوده و تجربه ۲۹ سال حضور در حوزه های مختلف جهاد کشاورزی را در سابقه کاری خود دارد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.